/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD SKIVER HVAD SKAL JEG KØBE?
Fra : Rikki4
Vist : 593 gange
50 point
Dato : 01-12-04 11:15

Hej

Jeg vidste ikke hvor jeg skulle stille mit ?
så jeg prøver her (og håber på jeg ikke er helt forkert på den ?)

Jeg skal købe nye skiver der skal bruges til backup .....osv
de skal kunne købes hos Billigmedien eller NIERLE
Men jeg har ingen ide om hvad jeg skal købe, nogen der kan hjælpe mig ?
Her er de dvd brænder som jeg har
Drive : PLEXTOR DVDR PX-708A
Type : DVD±R/RW Recorder
Firmware Version : 1.07
--------------------------------------------
Drive : PIONEER DVD-RW DVR-104
Type : Combo Drive
Firmware Version : 1.41
---------------------------------------------

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 01-12-04 11:30

Personligt bruger jeg Prodye Video Guld 4x fra Nierle ( http://www.nierle6.com/s01.php?sid=PG001003066182485359837485359837&shopid=s01&cur=dkr&sp=dk&ag=1&os=1&br=1&pp=aa&bnr=2105 ). De fås også som 8x ( http://www.nierle6.com/s01.php?sid=PG001003066182485359837485359837&shopid=s01&cur=dkr&sp=dk&ag=1&os=1&br=1&pp=aa&bnr=2180 ). På nær den gang hvor jeg fik en sending der var helt kaput (som Nierle byttede helt uden problemer), har jeg aldrig haft fejl på en skive.

Mvh
Jensen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-12-04 11:43
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-12-04 11:46

http://www.azomedia.dk/shop/default.asp?SetLng=1 her er fragten billige post danmark

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-12-04 12:55

Principelt kan du bruge både + og - DVDèr, der er dog visse fordele ved - skiverne, som nok også ser ud til at vide kapløbet mellem de 2 formater.
Jeg har selv købt de billigste som Billigmedien havde, og de brændes fint, dog er det irriterende at der ikke er nogen forside, så man kan ikke se hvad der er op eller ned på skiverne, og heller ikke på pakken der ankommer, da skiverne ikke sidder i pind som holder.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 01-12-04 13:41

Hejsa...
lige et lille link mere www.wesellcd.com som ligesom billigmedien liger i flensborg men ofte er lidt billigere....
mvh fox

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 50 point
Dato : 01-12-04 16:51

Jeg har en PX712A - Jeg kører med Budget 8X (De røde +skiver) fra Nierle.dk
Jeg kan brænde 12X på dem uden problemer, så de er helt klart mit bud.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 01-12-04 16:53

glemte prisen... 140.- for 50 stk.

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 02-12-04 14:03

Hej Til jer alle sammen

Tak for de mange svar som jo ikke gør det hele nemmer
billigmedien.de som jeg har forlagt mit problem anbefaler mig disse som jeg så har bestilt Premium blank DVD-Rx4 100 stk + forsendelse osv 408 kr.
(hvis andre skulle ha lyst ) Men nu er det så jeg bliver nervøs
They have the AN31 media code HVAD BETYDER DET og kan jeg så kun bruge dem til dvd backup ?

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 02-12-04 14:09

Hej Jensen

jeg har tit købt hos Nierle særlig disse
Princo Artikel nummer: 2102
pludselig ville mine dvd brænder bare ikke bruge dem eller genkende dem, s
å jeg sad med 100 som jeg ikke kunne bruge til noget.
Jeg bad Nierle om at tage dem retur, men har ikke fået svar endnu selv om det er mere end 3 uger siden (så nu er det solgt til anden side)

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 02-12-04 14:14

Lige et ? mere til jer alle sammen

de dvd'er som i anbefaler kan de kun bruges til backup af film
hvad med data - spil af alle tyber osv osv ?

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 02-12-04 14:15

Sådan noget fis. De har da bare at reagere når man skriver til dem. Jeg skrev først til dem på dansk (jeg troede helt naivt, at når de havde en dansk hjemmeside, så kunne de også dansk), men de reagerede først, da jeg skrev til dem på engelsk, og så var der slet ingen problemer.

Hvis jeg havde været ude for det samme, så havde jeg nok ikke handlet hos dem igen. Nu var mine skiver så også helt kaput, og ikke "bare" indkompatible.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 02-12-04 14:16

Jeg har brugt mine til alt mellem himmel og jord - dog primært til film - og har ikke haft nogen problemer.

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 02-12-04 14:23

They have the AN31 media code HVAD BETYDER DET og kan jeg så kun bruge dem til dvd backup ?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 02-12-04 17:11

AN31 er bare "Manufactor Code" - Altså Producentens kode.
Hvad angår skiverne jeg anbefalede, så bruger jeg dem til alt. Dog hovedsagligt til film.

Det eneste jeg har haft problemer med er PS2-spil backup, da jeg ikke kan brænde langsommere end 4X på dem.
Ellers har jeg kun godt at sige om dem.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 02-12-04 17:16

Jeg læste lige det med Princo-skiverne... Sjovt nok, så har en af mine kammerater oplevet nøjagtig det samme, bortset fra at han godt kunne brænde på dem, men kun i 2.0 - 2.4 speed. Jeg tror det drejer sig om en dårlig produktions-serie, for han køber dem stadig og der er ingen problemer mere.

Jeg tror ikke der er den store forskel på om der står data eller video på skiverne.
Man kan jo bare sætte brænde-hastigheden ned, hvis man er i tvivl.

Jeg har i hvertfald brændt alt på alle skiver *S*

Kommentar
Fra : Puchen

Dato : 02-12-04 22:41

Jeg købte 300 stk Premium + hos billigmedien.de for et halvt år siden. vi var flere der delte dem. Skiverne dur ikke idag. Mine er brugt til backup af film, filmen kan godt afspilles, men der kan ikke laves en ny backup.Jeg har spurgt de andre og de har samme problem med deres.
Jeg kan varmt anbefale verbatim skiver både + og - bruger ikke andet idag og der er stort set ingen fejl.
Min Brænder - Nec 2500A.
Puchen

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 03-12-04 12:26

Hej Igen

Princo-skiverne kunne ikke køre på nogle af mine drev
PIONEER DVD-RW DVR-104 eller PLEXTOR DVDR PX-708A

Budget 8X havde jeg tænkt mig at bruge til hverdags sjov
verbatim til det man VIL gemme
og så håbe på at dem jeg har bestilt Premium blank DVD-Rx4 bare kan bruges til alt det andet
tak for alle svar

Godkendelse af svar
Fra : Rikki4

Dato : 03-12-04 12:27

Tak for svaret CarstenGP.

Kommentar
Fra : mrdon

Dato : 29-01-05 13:14

hej jeg har købt ritek dvd -r x8 speed skiver til min plextor 716 brænder men dem kan den ikke læse og det samme gælder nogle andre billige mærker men sonic og verbatim kan den læse men de er noget dyre i forhold til andre skiver. så prøv at køb lidt forskellige skiver til at starte med for at se hvad for nogle skiver din brænder arbejder bedst med ( p.s er blevet meget skuffet over min plextor brænder så jeg bytter den til en nec i stedet de skulle kunne tage næsten alle skiver)

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 29-01-05 20:13

Hej mrdon

Desværre er det sådan at hvergang jeg har fundet et mærke jeg har kunne bruge så findes det mærke ikke mere (lidt surt)
(PS måske jeg også skulle bytte min ene brænder
Rikki