/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
min ps2 kan kun køre ps1 spil!
Fra : kasper006
Vist : 637 gange
150 point
Dato : 30-11-04 17:53

Hej

jeg har en ps2 når jeg sætter et ps1 spil i virker den fint men når jeg sætter en dvd eller ps2 spil i sker der ingen ting den siger bare der ikke sidder noget i

på forhånd tak

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 30-11-04 18:15

mon ik du skulle prøve oig gå til din forhandler for det lyder sgu sært.......

Kommentar
Fra : Taus

Dato : 30-11-04 19:29

Hej Kasper006.

Jeg har fikset en playstation med samme problem. Jeg anbefaler, hvis der stadig er garanti på at du får den lavet hos din forhandler.

men hvis du ikke er bange for at skille ting ad så er det bare frem med skruetrækkeren.

afmonter coveret på din ps2, skru dvd drevet løs.
under dvd drevet sidder der 2 små skruer, den ene styrer vinklen på laseren og den anden styrer mængden af volt der ryger til laser hovedet.

problemet kan opstå pga forkert vinkel eller for lidt volt. så det er bare at skrue på de små skruer til du opnår et fornuftigt resultat.

BEMÆRK! skru ikke for meget, det kan ødelægge din ps2 hvis tilførelsen af volt bliver for stor.

husk at afmærke med en lille tus hvordan skruen stod inden du begyndte så du har en klar idé om hvor meget du efterhånden har fået skruet...

mvh Taus

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 30-11-04 21:27

TAK

kan du huske hvilke skrue der er til hvad?

ps. hvordan får jeg coveret af der er da ingen skruer?

Accepteret svar
Fra : Taus

Modtaget 150 point
Dato : 30-11-04 23:07

hej igen.

ja, jeg har husket lidt forkert... efter jeg har tænkt det grundigt igennem og kigget på min egen er jeg kommet i tanke om at begge skruer er til volten.

under din ps2 er der nogle små sorte firkanter, med en flad skruetrækker kan du få firkanterne ud. inden under firkanterne er der skruer... også under puderne den hviler på bordet med...

ps1 spil bruger almindelige cd'er ps2 spil bruger for det meste dvd.

Hvis fronten peger ind mod dig skal du skrue på den højre skrue i drevet.

hvis du skruer med uret giver du mere volt og mod uret mindre.
Jeg vil anbefale du først prøver mod uret da mindre volt ikke kan ødelægge den.
drej skruen 2 grader og prøv om den virker. hvis ikke så drej 2 grader igen... osv.
obs! drej højst 20 grader i alt! hvis det stadig ikke virker, så nulstil skruen som den var før, og gentag samme procedure, bare den anden vej...

til sidst vil din ps2 være så god som ny...

mvh
Taus

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 01-12-04 14:52

Hej

nu har jeg skruet det hele løst og ser på undersiden af cd drevet men hvilke skruer er det. er det dem der sidder bag på laser tingen der kan køre frem og tilbage ??? eller er det nogle helt andre

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 01-12-04 16:01

så nu har jeg skruet lidt på skrueren OG DET VIRKER JUHUUU
MEN det er kun i sort hvid også start menuen!!

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 01-12-04 16:24

nej undskyld min fejl med farverne det var mit fjernsyn

men den er lidt underlig den kan nemlig kun spille medal of honor frontline (det er et ps2 spil)

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 01-12-04 22:56

nu kom jeg til at skrive lidt mange gange

men nu er mit problem at den kun kan spille ps1 spil og medal of honor frontline, jeg er ikke sikker på om den kunne spille det i starten, så jeg ved ikke om det har julpet. men er det de skruer der sidder under laseren der er de rigtige?

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 14-12-04 22:40

Tak for svaret

Godkendelse af svar
Fra : kasper006

Dato : 14-12-04 22:41

Kommentar
Fra : Taus

Dato : 18-12-04 22:26

ja, du er på rette spor... de er meget små.

Kommentar
Fra : musenmette

Dato : 04-02-05 12:25

Hej Kasper006
Fik du den Ps2 til at virke?
Jeg har nemlig en der stopper midt i spillet....... Men som godt kan spille ps1 spil!

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 25-02-05 15:54

Hej musenmette
min ps2 kom til at virke helt fint men jeg drejede på begge de 2 små skruger ikke kun de til højre