/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Manglende bios!?
Fra : Enim
Vist : 434 gange
100 point
Dato : 29-11-04 18:34

jeg er ved at fikse et gammelt lig. i den process har jeg haft behov for at ændre boot sequence i bios. Problemet er bare at jeg ikke kan komme ind i bios! delete, virker ikke, den forslår ik engang hvorledes man kommer ind i den. f8 under startup byder ikke på bios, ctrl-alt-break virker ej heller!!

pas!? hva gør jeg?

enim

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-11-04 18:41

prøv F10, F2, F1, Ctrl+Alt+Delete Hvad er det for en bios eller computer?

Kommentar
Fra : Enim

Dato : 29-11-04 18:46

jeg har desværre ikke info vedrørende pc'en el motherboard. Det kan dog fremskaffes såfremt andre forslag ikke fungerer. :)

Kommentar
Fra : perdude

Dato : 29-11-04 18:47

Halløj.

Der kan være forskellige taster for at komme i BIOS, alt afhængig af hvilken BIOS du kører med. Her mener jeg hvilken producent. Så kan du ikke skrive hvilken producent det er ?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-11-04 18:50

Tedd gav mig følgende link i et af mine spørgsmål.
http://members.cox.net/joemurphy/setup.htm
Husk at give ham point hvis du kan bruge det.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 29-11-04 18:54

Faktisk det link jeg ledte efter Gambrinus

Kommentar
Fra : Enim

Dato : 29-11-04 18:58

lækker nok link dér Gambrinus! hvis den kan findes er jeg faktisk sikker på svaret er der.... men det kan tage lidt tid kan jeg se :D
jeg gir svar imorgen vedr point ;)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-11-04 20:12

Jeg har tænkt lidt over det. Tedd har jo scoret point på det link en gang.
At han så har behov for hjælp, med at huske, hvad han har glemt og at jeg kan huske, hvad han har glemt at huske …. Åhh glem det.
Men husk at give mig point, hvis du ikke kan bruge Tedd’s link.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-11-04 21:41

Links er freeware Gambrinus!! Bare husk du står på skulderen af en gigant!

Points er helt klart dine! Hvis det virker!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-12-04 19:12

Fik du svar på dit spørgsmål? Så giv lige Gambrinus points inden han flår mig midt over!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-12-04 19:31

Gambrinus

Kommentar
Fra : xlog

Dato : 10-12-04 14:15

BIOS chippen mangler nok.... prøv at kigge i bundkortet, der skulle sidde en lille chip som man kan tage op, vis der ikk er nogen BIOS chip mangler der en..... hehe.... men kig lige....

Godkendelse af svar
Fra : Enim

Dato : 15-12-04 12:11

udemærket tedd, med lidt hjælp.....! ;)