/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hjælp til isætning af ny harddisk i ældr~
Fra : import
Vist : 1874 gange
50 point
Dato : 29-11-04 12:30

Min søn har en ældre PC ( 400 mzh - 256 Ram) men med en meget lille harddisk ( 2 gb ), så denne vil vi gerne have udskiftet, da jeg ikke er nogen expert på dette område kunne jeg godt bruge lidt hjælp ( den bruger Win 98 ).

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-11-04 12:32

Hvorfor udskifte - er der ikke plads til bare at sætte en HD mere i?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 29-11-04 12:38

1) køb den under 40 GB da du ellers skal ud i evt. bios update
2) åben kabinettet
3) den nuværende harddisk sidder med et kabel hvor der er 2 udgange, den ene går i den nuværende, sæt nr. 2 i den nye
4) sæt strøm til harddisken, der er ofte et strøm kabel fri, se evt på den gamle
5) tænd pceren

Du har nu en pcer med 2 diske og god plads

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-11-04 12:40

Her er lidt at læse på :
http://www.edbpriser.dk/review.asp?ID=1591
Hvis du udskifter harddisken, skal du nok forberede dig på, at installerer Windows igen.
Hvis du sætter en ekstra harddisk i pc'en, kan du stadig køre Windows og programmer fra den gamle (Drev C).
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : betonjens1

Modtaget 60 point
Dato : 29-11-04 12:43

Gå til dette link der er billeder http://www.komputer.dk/Crosslink.jsp?d=403&a=2138
betonjens

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-11-04 12:43

Lad endelig være med at beholde den gamle til styresystemet da mere plads vil være en forbedring af computerens evne til at cache og dermed får den til at arbejde mere smidigt.

Jeg fandt dette: http://www.e-tech.dk Hardware - harddiske

Citat
Varenavn 40GB Samsung SP0411N
Varenummer 40-800052
Noise Guard(TM) Samsung's fluid teknologi der gør at de er blandt de mest støjsvage drev i verden

ImpacGuard(TM) Modvirker vibrationer i harddisken, hvilket minimerer faren for headcrash under drift og dermed forlænger levetiden.

Specifikationer:

Mærke / Model Samsung / SP0411N
Hastighed ATA133/7200 rpm

Godkendelse af svar
Fra : import

Dato : 29-11-04 12:52

Tak for svaret betonjens1.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 29-11-04 13:14

Hvis det er en meget gammel pc er det sikkert også med de gamle brede strømkabler og de passer ikke til de nye pcer.
Du skal sikkert også ind i bios og se om du kan sætte en mere til. Min gamle pc havde det gamle system og vi fandt kun den løsning at aflevere den nye harddisk og købe en ny pc.
Mvh. Nanahund.