/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
HJÆLP pda/gps mio 168
Fra : jalagi
Vist : 283 gange
200 point
Dato : 27-11-04 18:11

HJÆLP,jeg har dummet mig forfærdelig...jeg ærger mig gul og grøn men hvad hjælper det...Skulle på camping for første gang med udstyret(mio) og det virkede ikke viste at jeg var et helt andet sted og det ændrede sig ikke,det var lige som om den var gået i stå,nå men jeg prøvede at trykke her og der og så var det jeg stak den der pind i det hul hvor der stod reset og jeg vidste straks at det skulle jeg ikke have gjort,men det var for sent.Mit spørgsmål er Hvad gør jeg nu.Når jeg tænder står det align screen og der er et kryds men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre Hjælp jalagi

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-11-04 18:22

Har du ikke en vejledning til den?

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : jalagi

Dato : 27-11-04 18:28

jo men der står ikke noget i det lille hæfte på dansk der fulgte med(de regner vel ikke med at der er nogen der er så DUM som mig..Måske der står noget i den engelske manual men det kan jeg ikke læse/forstå

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-11-04 18:35

Er du helt sikker på, at der ikke findes oplysninger om "Align screen" (prøv at kigge i både den danske og den engelske manual) - det kunne lyde som, at du skal indtaste oplysninger om hvor du er?

Ok, det er rent gætværk fra min side.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : jalagi

Dato : 27-11-04 18:44

jeg har set i den engelske manual og jeg er ved at finde ud af det ,der står da noget på skærmen nu ,det har hjulpet på humøret (jeg troede jeg havde ødelagt den)Nu står det på engelsk på skærmen (det jeg havde inden jeg resede var på dansk men jeg må prøve mig frem,Godt den ikke er ødelagt.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-11-04 19:05

Jeg har lige hentet den Engelske manual. I flg. den står der oplysninger om hvilke problemer der kan forekomme fra side 91 - her er f.eks. angivet at benytte Reset.

Hvis jeg kigger efter Align finder jeg umiddelbart oplysninger på side 6 med følgende beskrivelse:
"Align the touch screen and prompts you to select you city and time-zone" - den vil gerne vide hvor du er eks. København med tilsvarende tidszone.

På side 95 er der også lidt oplysninger om Realign the touch screen.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-11-04 19:06

Du kan hente manualerne på følgende side:
http://www.mio-tech.be/supports/manuals/168.asp#168

Desværre kun på Hollandsk, Engelsk, Fransk og Italiensk.

Kommentar
Fra : jalagi

Dato : 27-11-04 19:11

Jeg sidder også med manualen og staver mig igennem med en engelsk ordbog ved siden af,det går langsomt fremad.Kan du sige mig hvordan jeg får det ændret til dansk.Har fået ´hende´til at sige noget men det er på engelsk.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 210 point
Dato : 27-11-04 19:31

Umiddelbart jeg har ikke kunnet finde ret meget - men jeg vil tro, at du enten kommer i gennem nogle valg ved første opstart - ellers prøv at gå ind under "settings - personal - button", det kan være her at du kan vælge land, sprog, tidszone m.m..

Mvh Ivan

Godkendelse af svar
Fra : jalagi

Dato : 27-11-04 20:10

Tak for svaret IBM760.Tak for alle dine svar .Jeg prøver mig frem nu hvor jeg ved mioén dur og jeg lærer en masse ved dette,Tak for hjælpen Hilsen jalagi