/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Flytning af foretryknes placering
Fra : PanicAttack
Vist : 1330 gange
200 point
Dato : 27-11-04 16:41

Da jeg har det med at glemme at tage backup af foretrukne, syns jeg det ville være smarteret, hvis de lå på en anden partition. Hvordan kan jeg ændre placeringen fra C:\Doc..\brugernavn\foretrukne til f.eks. d:\foretrukne ????
(IE 6.0, winXP)

Hilsen Panic

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 210 point
Dato : 27-11-04 17:20

Hejsa

en måde det kan gøres på
start regedit (start >>kør >>regedit >>ok)
gå til denne nøgle

HKEY_CURRENT_USER\
Software\Microsoft\
Windows\
CurrentVersion\
Explorer\
User Shell Folders

dobbeltklik på "Favorites" og angiv stien hvor du have den liggende (f.eks d:\backup\foretrukne)

%USERPROFILE%
angiver at mappen ligger under dokuments and settings\dit navn\

når/hvis du laver en ny install eller format skal du hukse at køre ovennævnte igen

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-11-04 18:53

Ups det var besværligt.
Marker Foretrukne, yderst til venstre vælges Flyt Denne Mappe.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-11-04 19:01

Altså, i Denne Computer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 27-11-04 19:26

Svaret for dk virker fint :)

øhh Gambrinus ... ændre den så også menuen i explorer sådan at den viser den nye placering ???

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-11-04 19:38

Øhhh. Er ikke helt med på hvad du mener
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : PanicAttack

Dato : 28-11-04 13:07

Hej

Når du går ind i explorer .. åbner menuen foretrukne .. så skulle den gerne vise de links, som ligger på den nye placering.
der er jo ingen mening i at have alle dine foretrukne til at ligge på dit d-drev, hvis de ikke fremgår som foretrukne i explorer .. men nok om det, jeg bruger dk's metode: har det fint med regedit :)

Tak for svaret, hilsen

PaniC

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-11-04 13:54

Hej PaniC
jeg er lidt i tvivl vedr. din sidste komm.
når du ændre stien i regedit til f.eks d drevet, vises "foretrukne" så ikke i explorer på normal vis ??

eller var det bare en komm. til Gambrinus ???

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 28-11-04 18:48

Hej dk

ups .. undskyld, det meste var til Gambrinus ;)
jo .. den vises normalt, selvfølgelig forudsaget at jeg har flyttet filerne til f.eks. d-drevet ;)