/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
TV Tuner?
Fra : klasa
Vist : 391 gange
125 point
Dato : 26-11-04 15:15

Har lige købt en Tv tuner til min storesøster men har et prøblem for der står at der skal være en PCI port. Har kigget manualen igennem, men der står simpelthen ikke hvad det er for en kal. Hvordan ser sådan et PCI ports logo ud? Tror i de mener en USB PCI port eller hvad tror i?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-11-04 15:25

PCI port eller slot sidder inde på motherboardet! Du skal åbne computeren for at i sætte sådan et kort!
Normal sidder de i række under grafikkortet!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-04 15:29

Åben kabinettet og sæt det i en af de hvide aflange slot's som du f.eks kan se på dette billede,på dette bundkort er der fire af slaksen>
http://www6.tomshardware.com/motherboard/20041020/images/board_big.jpg

Kommentar
Fra : klasa

Dato : 27-11-04 11:46

Glemte vidst at fortælle at det er en bærbar, så det er lidt svært at åbne kabinettet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-11-04 15:53

Ja så kan det jo ikke lade sig gøre! Mener ikke bærbare fås med pci slot!

Kommentar
Fra : klasa

Dato : 27-11-04 16:15

Mener er du 100% eller kan det tjekkes? Hvad gør jeg så hvis ikke der er pci slot i? Kan man få det til at virke uden?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-11-04 16:20

Det kan ikke lade sig gøre!

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 27-11-04 16:25

Hej Klasa

Du kan ikke bruge PCI kort i en bærbar, medmindre du har en docking station = Compaq/HP/IBM/DELL/Siemens - alle andre benytter USB.

Du skal have et Plextor multimedie kit til Bærbare (USB) som koster ca. 800 + momme. - se på www.edbpriser.dk

Lars

Kommentar
Fra : klasa

Dato : 27-11-04 22:29

Kan man købe Tv tuner kort der passer til bærbere eller synes i at jeg skal købe en docking station?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 125 point
Dato : 27-11-04 22:44

Tjah!! Nu var jeg ikke klar over at man kunne bruge pci kort i en docking station (kender ikke så meget til laptops), men jeg kan forestille mig at den er meget dyrere end en extern usb tv tuner??

Endvidere har en dockingstation en tendens til at gøre ens bærbar til stationær!

Der har man nok størst frihed med en extern usb tuner! F.eks. sådan en som denne
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=110901 Kræver dog at du har usb 2

Godkendelse af svar
Fra : klasa

Dato : 28-11-04 00:17

Tak for svaret tedd.