/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
undlock nokia 3210
Fra : mikkelsen16
Vist : 825 gange
150 point
Dato : 16-06-01 12:56

jeg har lige købt en Nokia 3210 mobiltelefon og den er låst til Debitel.
Hvordan åbner jeg den så til Sonofon
Den er over 6 måneder gammel.
mvh. Mark Mikkelsen Østergaard

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-06-01 12:11

mikkelsen16 skrev:

>jeg har lige købt en Nokia 3210 mobiltelefon og den er låst til Debitel.
>Hvordan åbner jeg den så til Sonofon
>Den er over 6 måneder gammel.

Kontakt Debitel, de kan fortælle dig hvordan. De vil højst sandsynligt
have dig til at sende din telefon ind. Desværre kan Debitel være ret
sløve med at sende den tilbage, og skrækhistorierne fortæller da også,
at nogle endda har været ude for ikke at få deres telefon igen.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap).

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-06-01 12:15

Husk derfor at sende telefonen anbefalet så du har en kvittering på at de
har modtaget telefonen.

JK

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:5lfmit8g0dcb7qkm13km3i1q6rac6jk6ll@news.inet.tele.dk...
> mikkelsen16 skrev:
>
> >jeg har lige købt en Nokia 3210 mobiltelefon og den er låst til Debitel.
> >Hvordan åbner jeg den så til Sonofon
> >Den er over 6 måneder gammel.
>
> Kontakt Debitel, de kan fortælle dig hvordan. De vil højst sandsynligt
> have dig til at sende din telefon ind. Desværre kan Debitel være ret
> sløve med at sende den tilbage, og skrækhistorierne fortæller da også,
> at nogle endda har været ude for ikke at få deres telefon igen.
>
> venligst,
> Lasse Hedegaard
>
> --
> Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
> Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
> Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap).

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-06-01 18:21

JK skrev:

>Husk derfor at sende telefonen anbefalet så du har en kvittering på at de
>har modtaget telefonen.

God idé.

Men Debitel har også været ganske sløve med at få dem sendt afsted,
nogle har måtte vente flere måneder.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap).

Accepteret svar
Fra : kgp43

Modtaget 150 point
Dato : 17-06-01 01:30

Hvis du ikke vil sende den ind, findes der nogle programmer her:

http://republika.pl/gsm3/nokia.html

Du skal først se hvad version software, der er på din telefon. Tryk *#0000# hvis det ikke virker så prøv #0000#

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-01 09:10

> Men Debitel har også været ganske sløve med at få dem sendt afsted,
> nogle har måtte vente flere måneder.

Når man skal købe ny telefon, er Debil-betal som regel billigst.
Men de penge man sparer, kan koste dyrt i den sidste ende .......

*Fischer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-01 11:38

Fischer skrev:

>Når man skal købe ny telefon, er Debil-betal som regel billigst.
>Men de penge man sparer, kan koste dyrt i den sidste ende .......

Snakker vi hvis man skal unlocke og bruge et andet teleselskab i
stedet? Så vil jeg mene det bedst kan betale sig at bruge Sonofon -
der hæfter mig sig kun for 6x25kr = 150,-

Jeg mener det hos Debitel koster væsentligt mere, men det kan være jeg
tager fejl? Du skal jo ikke kun kigge på hvad du betaler det øjeblik
du tager telefonen ud af butikken (for jo, 79,- kr er da billigere end
499,- for en 3310 - men husk abonnementet.)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap).

Kommentar
Fra : Madsen1

Dato : 17-06-01 13:21

Hej jeg kan fjerne din simlås så du kan bruge alle kort i den og jeg tager kun 100 kr for det jeg kan også sætte vibrator og 2 spil mere i den og det koster også kun 100 kr altså i alt 200 kr for at få din telefon låst op + 2 spil + vibrator - porto og jeg giver garanti for at der ikke sker din telefon noget men du kan jo ringe til mig på 51254641
PS jeg låser alle nokia telefoner op
og sender du den til mig sender jeg den retur samme dag som jeg modtager den men du kan også komme fordi nr-nebel hvor jeg bor og jeg laver det med det samme

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-01 12:55

> >Når man skal købe ny telefon, er Debil-betal som regel billigst.
> >Men de penge man sparer, kan koste dyrt i den sidste ende .......
>
> Snakker vi hvis man skal unlocke og bruge et andet teleselskab i
> stedet? Så vil jeg mene det bedst kan betale sig at bruge Sonofon -
> der hæfter mig sig kun for 6x25kr = 150,-

I det tilfælde kan Sonofon være billigst, men er det faktisk langt fra
altid.

> Jeg mener det hos Debitel koster væsentligt mere, men det kan være jeg
> tager fejl? Du skal jo ikke kun kigge på hvad du betaler det øjeblik
> du tager telefonen ud af butikken (for jo, 79,- kr er da billigere end
> 499,- for en 3310 - men husk abonnementet.)

Ja, men hvis man udnytter den "taletid" man alligevel betaler for ved de 6
mdr. Debitel, så vil de oftest være billigst.
Men hvis du bare smider de typisk 6x50 minutter i skraldespanden, så kan
Debitel blive for dyrt.

*Fischer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-06-01 17:50

Fischer skrev:

>I det tilfælde kan Sonofon være billigst, men er det faktisk langt fra
>altid.

Måske ikke.

>Ja, men hvis man udnytter den "taletid" man alligevel betaler for ved de 6
>mdr. Debitel, så vil de oftest være billigst.
>Men hvis du bare smider de typisk 6x50 minutter i skraldespanden, så kan
>Debitel blive for dyrt.

Korrekt.

Jeg ville dog aldrig benytte mig af det taletid der fulgte med, da jeg
ikke vil skifte nummer igen og igen. Sonofon er billigst for mig, da
jeg kun skal ligge 150,- oven i den pris jeg kommer til at betale når
jeg tager telefonen ud af butikken.

TeleFona f.eks., de var dog billige med deres 3310er (99,- + 6x70,-),
så det benytte jeg mig lige af.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap).

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-06-01 21:42

Det kan da ikke passe at Debitel er så besværlige, at man skal sende
telefonen ind??? Det lyder helt skørt/chikane. Jeg havde en gammel telia
tlf. Det var nok at sende en email med de nødvendige informationer og inden
1 uge var den åbnet.
Jeg har selv lige købt en debitel, for at gå over til Telmore om 6 måneder.

Mvh.

Jan

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev i en
news:795nitolithkje6pnel6vscc360nroeqe9@news.inet.tele.dk...
> JK skrev:
>
> >Husk derfor at sende telefonen anbefalet så du har en kvittering på at de
> >har modtaget telefonen.
>
> God idé.
>
> Men Debitel har også været ganske sløve med at få dem sendt afsted,
> nogle har måtte vente flere måneder.
>
> venligst,
> Lasse Hedegaard
>
> --
> Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
> Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
> Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap).

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-06-01 21:44

Jan Andersen skrev:

>Det kan da ikke passe at Debitel er så besværlige, at man skal sende
>telefonen ind??? Det lyder helt skørt/chikane.

Sådan er det nu engang. Debitel siger, at grunden er, at deres
telefoner er låst på en særlig måde - pladder. Grunden er, at de
bruger den samme kode til mange af telefonerne, og denne vil de
selvfølgelig ikke af med. Det er sikkert billigere for dem at købe
mange tusinde telefoner der er låst med samme unlock-kode, og det er
nok nemmere at håndtere - i stedet for at skulle have forskellige
unlock-koden til hver telefon.

Men det er unægteligt mere besværligt for kunderne, specielt dem der
ikke har fået deres telefon igen.

>Jeg havde en gammel telia
>tlf. Det var nok at sende en email med de nødvendige informationer og inden
>1 uge var den åbnet.

Yes, og hos Sonofon er det endnu nemmere. Jeg ringede ind og fik min
unlock-koden med det samme, præcis på dagen - 6 mdr. efter jeg havde
købt telefonen.

>Jeg har selv lige købt en debitel, for at gå over til Telmore om 6 måneder.

Held og lykke! ;)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap).