/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
2 computer
Fra : qwedsazxc
Vist : 563 gange
50 point
Dato : 24-11-04 15:06

hej

jeg har lige købt en ny computer som jeg gerne vil have på nettet sammmen med den gamle

jeg har allerade tdc bredbånd

og hvad skal bruges

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-11-04 15:15

Du skal bruge to netværkskort, 1 til hver PC, en 10/110M 5 ports switch, som kobler computerne sammen med ADSL'en og hinanden så de er i netværk. Og så skal du bruge diverse, netværkskabler.

www.shg.dk har det hele... Det bør kunne gøres for under 500.-

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 60 point
Dato : 24-11-04 15:17

En router.
Jeg har selv denne http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=41464
Og selvfølgelig kabler samt netkort i dine pc'er.
Nem at tilslutte og sætte op.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-11-04 15:19

Det er noget bedre med en router og de koster nogenlunde det samme.
I den jeg henviser til er der indbygget 4-port switch.
Gambrinus

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 24-11-04 15:22

skal jeg oprette et abonement hos tdc så jeg kan køre to computer

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-11-04 15:27

Citat
qwedsazxc:
skal jeg oprette et abonement hos tdc så jeg kan køre to computer

Nej, det skal du ikke. Du skal selvfølgelig have en ADSL opkobling hos dem. Og det har du allerede forstår jeg på dit første indlæg.

Her har vi to PC'er koblet op på én forbindelse til Cybercity.

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 24-11-04 15:30

så jeg skal kun bruge en router

så skulle det lade sig gøre

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 24-11-04 15:33

Hvis du vil køre uden router skal du i hvert fald bare sørge for at du har 2 IP'er til rådighed.

\\-> ManiacTor

Kommentar
Fra : allano

Dato : 25-11-04 18:31

Vis jeg var dig vil jeg til en vær en tid købe en route. Der er flere ting du kan gør med en router end en swits.
Du skal også tinke på om begge pcen står lige ved din adsl.

Godkendelse af svar
Fra : qwedsazxc

Dato : 26-11-04 18:00

Tak for svaret Gambrinus.