/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Creative Zen Micro ??
Fra : Kongelunden
Vist : 326 gange
200 point
Dato : 23-11-04 13:33

Hej.

Overvejer at investere i en mp3-afspiller (er efterhånden ved at väre på tide!!)

Har netop kigget lidt på den nye Creative Zen Micro som störrelsesmässigt er mindre end den tidligere Zen-afspiller. Derudover er den faktisk (efter specifikationerne) også mindre i störrelse end iPod Mini, har 5GB harddisk (iPod = 4 GB) plus er desuden udstryret med radio, hvilker iPod jo ikke har. Designmässigt kan man jo altid argumentere at iPod nok er den fedeste, men prismässigt er iPod og Zen Micro identiske!

Men er der nogen her på forummet som har erfaringer med denne?? Ved godt at den er forholdsvis ny, men alligevel

Eller findes der andre afspillere som man bör overveje istedet for?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-11-04 16:30

Hej Kongelunden,

Aldi tyskland har i morgen et tilbud på en MP3 m. 20 BG til 199,- EUR.
http://www.aldi-essen.de/
Det er forholdsvis lidt der står om den og der er heller ikke yderligere oplysninger på Medion's side.

Men umiddelbart ser det ret interessant ud.
Om de også vil blive solgt i Aldi DK, ved man aldrig - men oftest kommer de samme tilbud 1-2 uger efter, så det var måske en ide at vente lidt.

Jeg vil umiddelbart gætte på, at prisen vil blive på 1500,- til 2000,-.

PS: hvis du skal se de sparsomme oplysninger m.m. - skal du nok bruge linket i dag.

Citat
Mobile Jukebox/
MP3 Player mit 20GB Speicher
inkl. Sennheiser Qualitäts-Kopfhörer
• riesiger Datenspeicher z. B. für bis
zu 5.000 Musiktitel
• unterstützt MP3, WMA und WMA-DRM
• SD/MMC und USB 2.0-Anschlüsse
• schock- und vibrationssicher
• Bilder von Digitalkameras lassen sich
direktübertragen (z.B. zum Leeren der
Kamera unterwegs)
• bis zu 8 Stunden Laufzeit, wechselbarer
Li-Ion Akku per Netzteil und USB
aufladbar
• integriertes Mikrofon
• sehr leicht - ca. 180 g
• Maße ca: 107,5 x65 x 18 mm(L/T/B)
36 Monate Hersteller-Garantie

ab 24.11.04 im ALDI-Markt

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Kongelunden

Dato : 23-11-04 17:58

Hej Ivan.

Tak for info'en. Ser jo umiddelbart ud til at väre en OK deal

Nu er problemet blot, at jeg pt er bosiddende i Sverige og at der ikke findes noget Aldi supermarked i närheden. Desuden kan jeg også er at der ikke findes indbygget radio i denne Medion afspiller, hvilket jeg egentligt synes er meget rart at have.

Men man burde jo ihvertfald tage Medion med i sine overvejelser

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-11-04 18:06

Du kan evt. håbe på, at den kommer på Medion's hjemmeside.

Det er rigtigt, at der ikke er radio i MP3'en og for mit eget vedkommende er det lidt ærgeligt, at der umiddelbart ikke er mulighed for at læse CF-kort.

Kommentar
Fra : Kongelunden

Dato : 30-11-04 08:55

Update !!!

Om nogen skulle väre interesseret: Har investeret i Zen Micro og den er nu dejlig!!! Designet er jo OK, selvom den for det meste alligevel skal ligge i lommen - så hvorfor välge en Ipod af designmässige årsager!??

Indbygget radio som funker for godt, 5 GB harddisk, mulighed for at gemme anden data - hvilket er praktisk til feks. når undertegnet skal på konference og memorystick'en ikke er nok til at medbringe powerpoint präsentationen eller anden data!!! Fantastisk!!

Kan kun varmt anbefale denne.