/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD +/- og DL Writing
Fra : CLAN
Vist : 271 gange
259 point
Dato : 22-11-04 10:42

Nå så fik jeg endelig indkøbt en DVD brænder, og en helt ny verden skal til at udforskes
Sidder der nogen "out there" med gode råd eller links til sider, som I selv har haft glæde af?
Hvad er det mest udbredte format + eller - (er der noget man skal kigge efter/skrive sig bag øret osv.). Hvad vil I anbefale, gode råd osv. osv. Hvad kan I fortælle en novice??

Citat
Lidt om min nye DVD brænder mv.:
LiteOn SHOW-1633-02-C
DVD +/-R +/-RW Drive
Support DVD+R DL Writing (Dual format)
DVD+R 16X
DVD-R 8X

Software: Nero CD Kit (NeroExpress 6 mv.) OEM Suite. & CyberLink Power DVD 5 = Var alle med i "pakken".
Styresystem: Win XP Pro

Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 269 point
Dato : 22-11-04 10:49

+/- ja de har begge vundet og ligger på en delt førsteplads.
http://www.jakob-lacour.dk/dvd/dvdindex.htm kan du nok bruge.
DVD Shrink er også et udemærket progam til at lave backup af film.
Det er meget nemt at gå til og så er det billigt (Gratis).
http://www.dvdshrink.org/
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-11-04 10:52

Nogle gamle DVD-afspillere kan kun afspille enten + eller -.
Det skal lige kontrolleres, før du laver backup nr. 599.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-11-04 11:03

http://www.azomedia.com/
http://www.cdrsite.com/
Lige et par links til billige skiver.
Hos Nierle skal du dog købe for min. kr. 2000.
Jeg plejer at tromme et par kammerater sammen og købe samlet ind.
Gambrinus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-11-04 11:36

Hej Gambrinus
Ja du står jo som en sikker vinder på denne streng
Skulle andre ha' gode råd, kommentarer og links hen a'la ovenstående, så kom endelig med dem... er det noget med "kød på" så belønnes de ved oprettelse af en ny "streng", men kom med forslagene osv. her.
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-11-04 11:42

NB: Vi har en del VHS video film fra da "ungerne" var små. De skal foreviges på DVD, så hvis nogen ligger inde med gode råd, hvad det angår, så skal de være velkommen... jeg har stadig en god slat af points at dele ud af
NB: Har Pinnacle PCTV Rave.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-04 14:13

http://www.videohelp.com/

Den ultimative site for dvd ejere!

God fornøjelse med din nye brænder Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-11-04 14:25

Hej tedd Ja nu har du også gjort dig fortjent til lidt fra posen
Hold øje med strengen her, jeg lukker + uddeler i aften / i morgen formiddag. Har lidt ½ travlt lige nu, så jeg har ikke helt gennemset / afprøvet alle siderne mv. endnu.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-11-04 11:49

tedd... er du på nu??
Gambrinus... lukker om lidt - det var nogle rigtigt gode links du kom med

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 23-11-04 12:02

Tak for svaret Gambrinus. Alle dine 3 indslag ku' bruges (også det fra tedd)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-11-04 12:42

Takker og bukker.
>Tedd. Jeg har placeret dit link i foretrukne.
Det ser rigtig godt ud.
Så er der læsestof til de lange vinteraftener.
Gambrinus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-11-04 09:58

Hej Gambrinus & Tedd... har I et bud på http://www.kandu.dk/dk/spg/54518