/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvor bor JULEMANDEN?
Fra : copycatDK
Vist : 890 gange
1 point
Dato : 20-11-04 21:16

Jeg fandt ham her: http://www.krak.dk/grids/Subpages/GridRightRows2.asp?BY=&data=t&HUSNR=&vej=&POSTNR_FRA=&pageArea=Person&Map_left=&Map_right=&Map_top=&Map_bottom=&Tagning=140.21_IRes_PersFors%2FKN_Sog&navn=julemanden&Adresse=&POSTNR_BY=&omraade=&tlf=&sog=S%F8g

Hehehe... Kunne have smidt det under tip. Men mon ikke der ville komme kommentar til den?

Men har du flere adresser så lad os dog få samling på dem. En af dem er vel den rigtige *GGGGG*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-11-04 21:27

Se december tråden om Bedste vittighed under kategorien Vittigheder. Der fortæller natmaden sandheden.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-11-04 21:27

Min julemand bor altså på Grønland...ifølge min gamle barnetro

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-11-04 21:34

Ja, mango og nogen si'r han bor i Finland.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 20-11-04 22:50

Hejsa....

Sjovt at finde julemanden på krak

Måske man skulle ringe til ham og se om det nu kan passe *GGGGG*

Jeg mente også han boede på Grønland

Kommentar
Fra : mango

Dato : 20-11-04 22:56

Ham du finder på krak..han er virklig julemand..kan huske jeg så ham i fjernsynes engang..så du kan roligt ringe til ham..han tager imod ønsker fra d. 1 dec.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-11-04 23:04

copycatDK

Skriv du et brev til "Julemanden" , læg det i en frankeret kuvert og send det.

Husk nu at der på kuverten kun skal stå "Til Julemanden" ingen adresse og du vil få et brev fra ham.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 21-11-04 00:56

Hehehe..

Men vindens sus til julemandens hus...... eller postkontoret *GGG*

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 21-11-04 00:56

Hehehe..

Med vindens sus til julemandens hus...... eller postkontoret *GGG*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-04 01:08

copycatDK

Ja du kan bare aflevere brevet på posthuset eller lægge det i en af deres postkasser.

Du får et svar. Brevet vil så være poststemplet. Så kan du selv se, hvor det er poststemplet fra

Da mine børn var små, skrev de altid til julemanden og fik svar.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 21-11-04 01:30

Sidste år stod der: "Julemandens Posthus" NORDPOLEN
Benny

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-04 01:42

Jamen jamen, er "Julemanden" nu også begyndt at flytte.

Sidst mine børn fik brev fra "Julemanden" var det poststemplet Grønland.

De ejendomsmæglere kan da også få indflydelse alle steder

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-11-04 02:39

Se dette tip

http://www.kandu.dk/dk/tip/9713

Hilsen AJ

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-11-04 05:45

Eller denne http://www.kandu.dk/dk/tip/9628 (den er gammel)
Men den er så god så den genudsendes.....
--
Efter et besøg her, bør al søgning på julemanden stoppe!
Poststemplet eller ej,
http://net2620.dk/jul

Står nogen og mangler et universalt postkort (højtid/føs'dag, osv.)
Så brug dette, http://net2620.dk/jul/god-alt.jpg

God
Mvh. N@TM@DEN.

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 21-11-04 09:44

tænk at en sodavand kan have så stor indflydelse på noget

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-11-04 18:25

Hvornår må jeg skrabe det første felt på min skrabekalender ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-11-04 18:42

du må godt nu MOLO!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-11-04 18:55

mango -> Ok. så venter jeg !

</>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 22-11-04 19:30

ha ha, jeg vidste det bare *LOL*

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 22-11-04 20:26

da jeg var på grønland så jeg hans kontor.
så i kan ikke komme og sige han bor i danmark.
jeg har nemlig selv set det.

jeg så også hans ske, sad i hans lænestol og meget mere.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 22-11-04 22:56

Det skal du fortælle krak .o0(HOHOHOHOOOO)0o.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-11-04 00:55

Julemanden i Rovaniemi

SantaPark
Rovaniemi
Finland

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 24-11-04 20:50

hvad fabler han om

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-11-04 21:25

http://net2620.dk/jul/santafinland.jpg

PS. det er den 24 ----- i dag

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 25-11-04 08:07

nooooo.
julemanden er da ikke død?.

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 25-11-04 08:10

så får han jo ikke mit brev(?).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-04 08:19

natmaden ->

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 25-11-04 08:22

natmaden ->
den har jeg hørt mange gange før.
men hvad er det voksne ikke forstår i at han bruger magi.

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 25-11-04 08:24

det er da logik.
alle kan da se at han ikke kan nå det uden

Kommentar
Fra : mango

Dato : 25-11-04 08:46

jamen sæføli bruger han da magi...i har jo selv set regnestykket..og DET kan jo SLET IKKE lade sig gøre..heelt ærligt..hvor dumme har folk lov at være?

Og det billede natmaden har fundet der er garanteret også fup...bare se på skyggerne..der er et eller andet helt galt..
Og de der rener, de er nok også bare udstoppede..og det er nok heller ikke rigtig sne...bare se baggrunden, det er da bare et lærred de har hængt op..NAAAJ natmaden den skal du længere ud på landet med. Hmmppff!!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-04 08:52

Med mit kendskab til natmadens seriøsitet føler jeg mig 100% overbevist om, at billedet er autentisk !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 25-11-04 08:56

ajiii MOLO..prøv lige og kikke ordentlig efter ikke?
Natmadens seriøsitet ellers...joooh ..men han er jo nok også blevet snydt, det har man da hørt før ikke?

Idag MOLO kan man ikke regne med noget som helst, de der fotoprogrammer bliver altså bedre og bedre..så du kan aldrig føle dig helt sikker på tingenes autensitet..bare lige en advarsel du!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-04 09:03

Som god radikal vil jeg gå ind for vi finder et kompromis mango. Sneen er muligvis lavet med en snemaskine og rensdyrene sover blot, men julemanden er færdig som gårdsanger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 25-11-04 09:08

*snøft* nej det mener du ikke?..piv!..hvad gør jeg så?? Så skal jeg SELV købe julegaverne til ungerne i år..fandens..så røg min sommerferie..hmmppff..
Er du helt sikker MOLO?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-11-04 09:19

Hvornår har du noghensinde hørt en radikal udtale sig utvetydigt og tage stilling ? Jeg er da parat til at lade alle muligheder stå åbne og gå i dialog for på demokratisk vis at nå frem til en løsning der kan accepteres af alle de indvoldverede parter efter en tilbundsgående undersøgelse af de foreliggende fakta. Jeg vil foreslå vi nedsætter et udvalg og afholder demokratiske afstemninger, hvor en fletalsløsning vil være udslagsgivende for udfaldet. Det har altid været radikal politik at afgøre sager på et parlementaristik fundament.

Har jeg udtalt mig klart og tydeligt ? ....så er det en fejl og jeg forbeholder mig ret til at komme med en uforbeholden undskyldning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 25-11-04 09:43

Pyyha..så er der en chance..
Laver straks en afstemning!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-04 11:29

bennymanden har ret :

Citat
I Holland kaldes julemanden St. Niklas, og under dette navn fulgte han med de første udvandrere til USA, hvor han blev kendt under navnet Santa Claus eller blot Santa. Efter amerikansk forbillede lod den dansknorske tegner og forfatter Louis Moe julemanden bo på Nordpolen (Julemandens Bog, 1898).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-11-04 23:09

http://net2620.dk/jul/santasorrymolo.jpg
Ja det var den gang da den RIGTIGE JULEMAND var med.

I dag holdes han kunstigt i live, som årets bedste plugin, for de forretningsdrivende.
http://net2620.dk/jul/anagram.jpg

Fik en mail fra tipstjenesten, med denne lille besked:
"Få råd til julen, spil lotto online"
Det siger jo en del. øh!! Men ikke julemand!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-04 01:43

natmaden -> Du ender også med at blive en myte : http://www.kandu.dk/dk/spg/54604

Citat
Julemanden er død for længe siden.
Myten om han lever endnu.
Myter er, præcis som rygter; umanerligt svære at aflive.

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-11-04 05:27

Men jeg er da ikke julemand mere, stoppede i 1913

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-11-04 19:41

husk nu tv3 kl 00:10
Citat
Tror du på julemanden?
Amerikansk julefilm fra 1994.

Originaltitel: The Santa Clause
Juleaften hører Scott Calvin og hans søn larm oppe fra taget. Netop som de styrter ud for at se, hvad der foregår, dratter julemanden ned og slår sig ihjel. Oppe på taget venter de utålmodige rensdyr, og snart er Scott og søn flyvende. Men hvordan får Scott sit nyvundne sæsonarbejde til at fungere sammen med en normal tilværelse?

Medvirkende: Scott Calvin: Tim Allen, dr. Neal Miller: Judge Reinhold og Laura: Wendy Crewson.

Instruktion: John Pasquin.

Accepteret svar
Fra : gop1958

Modtaget 1 point
Dato : 29-01-05 09:32

Julemanden bor i en hule i Tyrkiet, der kommer han jo fra.
Hans fabrik ligger i Grønland, det er billig arbejdskraft.
Kanen med dyrene har han købt hos BMW

Godkendelse af svar
Fra : copycatDK

Dato : 17-01-07 17:44

Tak for svaret gop1958.