/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
lovlig udstødning ?
Fra : madglad
Vist : 3069 gange
100 point
Dato : 19-11-04 22:59

hvordan ved man om en udstødning er lovlig.
e-godkendt..hva er det.
tpsi godkendt..hva er det.
det er ikke altid de skriver noget på deres hj sider.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 19-11-04 23:16

Det er ret simpelt. Tror ikke du skal regne med den er lovlig så snart den er uorginal. Da der ikke er begrænsninger i.
Den eneste måde jeg kender til at få ny lovlig udstødning er at købe en org. Specifikt til din knallert 25, 30 eller 45.
Dem de har ved T Hansen er hellere ikke lovlige da der ingen begrænsninger er i.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 19-11-04 23:19

men jeg vælger selv den billige løsning. Køb en uoriginal det er billigere i første omgang. Jeg har selv lige købt et proma legal udstødning som er et tunudstødning. Men ligner meget et alm. Pris. 499,-

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 19-11-04 23:30

har købt denne her. Leovince Touring Piaggio, den sagde han er lovlig og den er e-godkendt.
http://www.scooter-dele.dk/search2.asp?selection=Option2&Option3=13&Option1=39&Option2=13

det passer vel hva han siger håber jeg

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 19-11-04 23:37

Det skal du ikke regne med den er. Det er samme varenummer uanset om du vælger knallert 30 eller eu45.
Selv om den er eu godkendt behøver det ikke nødvendigvis at være lovligt her i Danmark.
Der plejer jo normalt også at være blindrør på en 30 Scooter

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 19-11-04 23:46

når der er en begrænser i er den så ikke lovlig. ja de forhandlere vil nok bare sælge og så siger de den er lovlig

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 19-11-04 23:51

efter det jeg kan læse så er en udstødning lovlig hvis den er e-godkendt
i den potte jeg købte der står der e trykt ind i metallet.
det må da være en lovlig en eller hva

Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 110 point
Dato : 19-11-04 23:56

Jeg ved det ikke 100% men tror ikke på den er efter reglerne. Der har været en tråd på www.scootergalleri.dk om emnet med ny lovlig udstødning. Nogen sage også at man slet ikke kunne få ny udstødning med de samme begrænsninger som der var fra standart. Og derved er det jo en konstruktiv ændring. Men dog nødvendigt! Men jeg vil nu ikke tro politiet vil sige noget til den udstødning der.

Men du kan godt selv se det ik? Mange steder så er det samme udstødning både til 25-30-45 scootere. Og så er der jo noget der ikke stemmer da begrænsningerne ikke er ens i dem.

Jeg har frks. en suzuki katana 45km/t der sidder standart en begrænsning i forrøret (en slags trakt) plus en i potten. Og på sammer scooter bare en 30 sidder der blindrør. Men skal jeg have ny udstødning er det samme udstødning både til 30eren og 45eren.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 19-11-04 23:58

Kan ikke gi dig et bedre svar. Men vil da følge med og se om der kommer en forbi der kender lovgivningen på området her.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 20-11-04 00:02

Kig lige her http://www.thansen.dk/product.asp?c=353971974&n=282580253&pn=282580255

De skriver den kun er godkendt til 45eren. Men der hvor du har kigget er det samme udstødning til både 30 og 45eren.
Nu er der her godt nok til en katana. Men det var lige det jeg mente.

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 20-11-04 00:02

ja nu er jeg jo lige blevet en af scooterfolket og efter hva jeg kan læse om hva folk har af problemer
så det er nok ikke det sidste spørgsmål fra min side.

Godkendelse af svar
Fra : madglad

Dato : 20-11-04 00:05

Tak for svaret copycatDK.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 20-11-04 00:08

Det var så lidt..

Men problemerne hva det angår er nok størst for dem der køre 30 scootere.. Min konklusion efter en lille tur rundt på div scootersider.

Her er en fin side med lidt info om scootere. Og lidt tips og tricks. http://streetspeed.tk

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 20-11-04 00:10

jeg bliver nok stoppet og får en bøde selv om jeg ikke har gjort noget

mig:jamen han sagde den er e-godkendt og lovlig.

betjenten: ja ja unge man den har jeg hørt før, 500 dask i bøde og en udstødning mindre.