/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Frontpanel til lyd fra motherboard.
Fra : emesen
Vist : 389 gange
100 point
Dato : 19-11-04 15:47

Jeg købte et motherboard beregnet til lyd for og bag på comp.
Men det kabinet jeg har købt har ikke HT og MIC foran.
Så det jeg nu leder efter er et frontpanel med ht og mic og ledninger/stik som passer til bundkortets stik. (helst til at sætte i diskettehullet)
Eyvind.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-11-04 19:58

Hejsa
de fleste data forretninger har et sådant...
hvor der er tilslutnings muligheder til bla. firewire,usb,lyd ind/out kortlæsere mv.
passer hvor der ellers kunne sidde et dvd/cdrom drev
prisen ligger på ca. kr.250,- 300,-
da det er tilbehør er det ikke nemt at finde en forhandler på nettet....................

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-11-04 20:08

Ja ja det tror du - jeg har lige købt et i computercity men det skal ud af comp og ind igen for at virke - øv.
Det er et Typhoon 6 i 1 kortlæser / USB / firewirer / ht-mic

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 19-11-04 20:22

hmm
jeg ved mm-vison har det, det en skuffe som "bare" sættes ind
kan pt. ikke huske hvilket mærke det er
men det er ikke på deres netbutik
www.mm-vision,dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-11-04 20:34

Den jeg har købt er også en skuffe.
Jeg har endda en indbygget siddende på mit Aopen kabinet (H500c) men jeg kan ikke li' at pille det af for jeg har lovet kabinettet til et barnebarn.
Så hvis jeg bare kunne købe det som reservedel ville det være godt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-11-04 20:41

Dk >
http://www.mm-vision.dk/ >pc løsdele > i bunden til højre
Den ligner min til forveksling og jeg kan ikke se hvordan den tilsluttes.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-11-04 00:20

jep der er den..

der er ej heller mere her
http://www.digitus.de/international/index.htm

har du f.eks flere usb stik på motherboardet (udover dem som sidder fast bagtil) skal de tilsluttes panelet
ligeledes med firewire og lyd ind/out

du kan sagtens pille dit gamle frontpanel af og sætte en dækplade på og bruge det i den nye

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-04 07:11

Her er en der både kan sidde i floppy indgangen og i drev indgangen,men jeg kan ikke se om
der er er kabler med,men prøv at se under kabler,eller kontakt dem og spørg>
http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-kab/kab-ft/kab-caft06.html
Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-11-04 10:01

Jeg har også fundet frem til disse...................men det store problem er tilslutningerne................det skal være tilsluttet på bundkortet hvor jeg har hele to stik til USB og ekstra til lyd/mic (asus p4p800 se)
Så det kunne være jeg skulle ringe til fynboen.
Jeg har også fundet noget hos:
http://www.stratek.dk/shop/ >kabinetter>kabinettilbehør>nederst
Og så bygge det ind hvis det ikke er til at sætte til direkte.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 20-11-04 10:30

Du kan se på alle de stik der er, at de er til at tilslutte til bundkortet>
http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-kab/kab-ft/kab-caft06.html?stor=1
har selv to usb stik på bundkortet,men dem har jeg sat til en bracket bag på pc'en
4 usb indgange.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 26-03-05 14:23

Tak for svaret dk. Jeg klarede den ved at købe et nyt kabinet til barnebarnet hvor det hele er i front (så de kan skype)
I tillæg fik vi et absolut lydløst kabinet Aopen H500C med køle tunnel og blæser på bagsiden.