/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mini Radiator
Fra : Trinethk
Vist : 605 gange
50 point
Dato : 17-11-04 18:04

Hej
Jeg har tænkt mig at sætte en radiator ind i min mus. Mit problem er at min hånd bliver kold, hvergang jeg bruger musen.
Radiatoren skal være på størelse med en 1 krone eller lidt støre. Den skal kunne give varme fra sig via srøm fra musen.

Er der nogle der har et forslag til hvor sådan en radiator kan købes ? Eller evt. nogle små varme rør ?
Eller hvad kan jeg bruge ?

Det skal fungere godt, da jeg har tænkt mig at deltage i en konkurence om hvem der laver den bedste og flotteste mus eller kabinet.
Eller andet hardware.

(Har lige lavet overskriften om)

Kommentar
Fra : xt600e

Dato : 17-11-04 18:06

Fysisk aktivitet vil få gang i din indre radiator, så du vil nyde den kolde mus.
xt600e

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 17-11-04 18:14

Åndsvagt svar.
Kom nu med noget relevant så jeg ike skal sidde og bruge tid på at Kandu serveren logger ind på mit spg.

Accepteret svar
Fra : xyzzygy

Modtaget 60 point
Dato : 17-11-04 18:28

en radiator? LOL, glem det, den vil kræve for meget strøm, og der vil ikke være plads i musen, men hvis du har en oldgammel mus der gerne må smadres er det da et sjovt forsøg. måske kan man lægge noget lys ind hvis du kan skaffe en eller flere 3mm diode (de små der sidder i mobiler og lign). tror du skal satse mere på et kabinet. for inspiration se www.stormeren.dk

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 17-11-04 18:32

xyzzygy> hehe....jeg "kender" godt ham stormeren ;) Men man må da kunne få nogle små varme rør. Hvordan er en varme pude inden i eks ? Kunne man muglivis skille den ad ? Og bruge noget derfra ?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-11-04 18:32

Hej Trine,

jeg har aldrig hørt om indbygget varme i en mus.
Hvis det endeligt skulle lykkedes er jeg bange for, at du kommer til at smelte dele i musen.

Til gengæld vil jeg anbefale dig, at prøve andre former for Mus/trackball m.m. - for den kulde du føler, skyldes at du benytter musen for lang tid af gangen eller den ikke passer til den måde du arbejder. Du blokkerer formodentligt for dit blodomløb.
Du kan jo også holde nogle pauser ind i mellem, hvor du motioner din hånd.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 17-11-04 18:34

Måske kan man finde et mini mini mini varme rør til et akvarie... eller lave lidt om på det, så det passer til musen ?

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 17-11-04 18:43

IMB760> den skal jo kun blive MAX 40 grader eller deromkring.
Desuden er der en del plads oppe i loftet af musen. Jeg forstiller mig sådan nogle varme fjedre evt. og måske med noget isolering om sig (for det netop ikke skal smelte)

Mus: Logiteck med hjul

Godkendelse af svar
Fra : Trinethk

Dato : 15-12-04 14:36

Tak for svaret xyzzygy.

Vil dog siger at jeg har fundet ud af hvordan man gør.
Man kan evt putte en lille mini pøre i musen, den både varmer og giver lys.
Ud over det, kunne man i gamle dage få noget der hed en varme regulator. dette er måske også en muglighed.