/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
musik
Fra : 369874123
Vist : 373 gange
100 point
Dato : 14-11-04 17:12

hvordan kan man få sine musik filer til at fylde mindre???

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 14-11-04 17:44

lav dem til Mp3 med CDEX

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 14-11-04 17:46

Mindre end hvad ?? Hvis det er cd-format, kan du jo lave dem om til Mp3.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 14-11-04 17:47

og hvis det er mp3 i forvejen så køb en større harddisk

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 14-11-04 18:07

det er ikke filformatet jeg snakker om. og det er heller ikke fordi jeg ikke har nok plads.
men jeg har hørt at man kan gøre kvaliteten dårligere så det fylder mindre.
håber i kan hjælpe

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 14-11-04 18:14

ja, det kan du indstille når du ripper musikker, kommer an på hvad du bruger til det, 128 er standard mp3 der fylder ca 1mb pr minut.

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 14-11-04 18:39

hvordan skal det forstås?????
ribber. og hvor kan jeg instille det

Kommentar
Fra : AndreasLC

Dato : 14-11-04 18:45

Ribber er når du bruger (fx Windows Media player) til at få sangene ind på din computer, så kan man ændre kvaliteten altså hvor flydene sangene er. Men jeg foreslår nu at du køber en større harddisc, hvis plads er problemet, for der er ikke noget værre en musik i dårlig kvalitet.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 14-11-04 19:20

det hedder nu ripper med PP, de andre er sådan nogle man klarte op i gymnasitk. og hvis du bruger windows mediaplayer ændrer du det således: funktioner > instillinger, fanen kopier musik fra cd.

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 15-11-04 17:30

xyzzygy. tak for "informationen".
det skal jeg nok huske.

men til sagen.
er der ikke et program jeg kan bruge til det.
så jeg helt selv vælger hvor meget det skal fylde??? det ville gøre mig meget glad (?).
og det har intet med min harddisk at gøre!!!!

Accepteret svar
Fra : REAKTOR14

Modtaget 100 point
Dato : 19-11-04 22:49

hey,

hvis du går ind på google og søger efter en wav til mp3 converter, som der er også er kompatibel med andre formater, vil du være i stand til at ændre dine lydfilers format, type og kvalitet........
jeg har også hørt at der er et program der hedder Cool Edit, men det har jeg ikke selv nogen erfaringer med.......

du kan finde nogle gratis convertere her: http://www.mp3-to-wav.net/ http://www.mp3towave.com/ http://www.mp3towav.net/
men prøv også gerne at søge selv........

det skal lige nævnes at en del af den gratis software man kan downloade er prøve vare, og derfor kun virker et bestemt antal tid eller bestemt antal gange.....
men man kan også være heldig og finde hæderlige fuldversioner

jeps...... håber du kan bruge mit indlæg

- REAKTOR14

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 21-11-04 12:20

jeg har ikke tid til at se på det nu men gør det senere på ugen

Godkendelse af svar
Fra : 369874123

Dato : 05-12-04 21:21

tak.
det ser jo fint ud