/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
sikkerhed trådløst net
Fra : graahede
Vist : 392 gange
70 point
Dato : 13-11-04 17:28

vi har 2 computere der kører trådløst net med xp-pro på vi har servicepack 1 samt slået den inbyggede firewall til + selfølgelig et virus program avg.Har vi brug for mere sikkerhed ud over det når der er trådløs forbinndelse

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-11-04 17:41

Den sikreste trådløse forbindelse er 2 stk accesspoint som er sat til kun at snakke med hinanden.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-04 17:50
Kommentar
Fra : graahede

Dato : 13-11-04 17:50

mit modem er et belkin 11 mb og de 2 maskiner fandt det hurtigt men er der ikke andre der kan bruge det uden jeg ved det

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 13-11-04 20:33

Hvis dine 2 maskiner fandt det uden problemer er det højst sansynligt ikke krypteret og derved kan alle med et trådløst netkort benytte din forbindelse og det der er værre..

Mener stadig ikke trådløse accesspoint er krypteret fra fabrikken. Så det er noget du selv skal til ordne.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 13-11-04 20:39

Her er et lille eksempel.

Mig og en af mine kammerater kørte tværs igennem Svendborg by. ca 3km. Jeg havde min bærebar med som jeg havde tændt hjemme fra. Og havde samtidig sat mit scanner program til at scanne efter trådløse net (networkstumpler).
Da vi kom hjem til ham og jeg åbnede skærmen på min laptop havde den opfanget 23 accesspoint hvor af kun de 4 var krypteret.

Så det fortæller også lidt om hvor mange/lidt der husker at kryptere deres netværk

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 13-11-04 23:24

hvordan kryptere man sit netværk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-11-04 11:42
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-11-04 11:47
Accepteret svar
Fra : er_du_klog

Modtaget 70 point
Dato : 14-11-04 15:58

Gå ind på begge dine pc'er find din MAC-adr. og gå derefter ind i den trådløse find MAC opsætningen og skriv de 2 adr ind. nu er det kun de 2 adr. der kan logge på netværket...

Godkendelse af svar
Fra : graahede

Dato : 14-11-04 21:20

Tak for svaret er_du_klog.

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 14-11-04 21:21

tak for svarene alle sammen