/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
saml selv pc
Fra : denizkkk
Vist : 542 gange
100 point
Dato : 12-11-04 16:51

jeg har tænkt mig at samle en pc selv

men denne skal kun bruges til at komme på nette med
og til at bruge word.

ellers ik andet

hvordan skal sådan en pc laves er der nogle steder på nettet men kan se hvordan de samler dem

og hvor billigt kan det gøres

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 12-11-04 16:55

Se på www.edb-priser.dk Her findes et helt univers af bare computerdele, du også sammenligne de forskellige priser...

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 12-11-04 16:56

Så er der vist ingen grund til at samle en selv.. Hvorfor ikke købe en brugt færdigbygget på www.dba.dk eller www.gulgratis.dk eller andre steder hvor der handles brugt.

Ellers kan du se hvad de forskellige dele koster her: www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 12-11-04 16:57

hvis du vil sammensætte den og få andre til at samle den, er www.midtdata.dk et godt tip...

se evt. dette:
http://www.midtdata.dk/asp/index1600.asp?&

Kommentar
Fra : denizkkk

Dato : 12-11-04 17:01

men kan i sige mig hvilken dele men skal bruge for at samle den

jeg vil ikke have en brugt, fordi jeg gerne selv vil prøve at samle den

er der nogle steder på nettet med en vejledning til hvordan man samler en computer

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 12-11-04 17:10

som du nok allerede ved består computeren af flere forskellige dele, heriblandt bundkort, ram, harddisk, CD-ROM/DVD-ROM drev mm. Hvis du ikke skal bruge den til andet end word og internettet, vil det være dumt at købe det helt vilde...
Efter min mening behøver du ikke mere end
512 mb. DDR Ram
CD-ROM drev
2.0 - 2.4 Gb celerom processor
diskdrev (diskette)
ca. 60 GB. harddisk
og bundkort med net, lyd og skærmkort indbygget.

dette kommer ikke til at koste meget mere end højst 3000

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 12-11-04 17:12

som du nok allerede ved består computeren af flere forskellige dele, heriblandt bundkort, ram, harddisk, CD-ROM/DVD-ROM drev mm. Hvis du ikke skal bruge den til andet end word og internettet, vil det være dumt at købe det helt vilde...
Efter min mening behøver du ikke mere end:
512 mb. DDR Ram
CD-ROM drev
2.0 - 2.4 Gb celeron processor
diskdrev (diskette)
ca. 60 GB. harddisk
og bundkort med net, lyd og skærmkort indbygget.

dette kommer ikke til at koste meget mere end højst 3000,-
Derudover skærm, tastatur + div.

Kommentar
Fra : Drystin

Dato : 12-11-04 17:16

det du skal bruge til at samle en computer er :

Kabinet
Motherboard (bundkort)
Grafik kort (hvis det ikke er på motherboardet
en harddisk
Ram.
Skærm
Tastertur
Mus
cd-rom drev

hvis du gerne vil samle en selv så tag et smut forbi http://www.edbpriser.dk
der kan man købe salm selv pc'er, jeg har selv lige købt ny computer og valgte at købe en samlet.
Jeg undersøgte priserne, jo delende er billigere hvis du selv samle, men med levering og transport kan det ikke betale sig, med mindre du køber alt hos en forhandler også bliver prisen alligevel den samme.

Det her er fra edb priser :
Processor AMD Sempron 2200+ / 1500Mhz
Bundkort AsRock K7S41GX FSB-333/USB 2.0/6-CH/AGPx8/DMA133
Ram 256, DDR SDRAM PC-3200
Grafik Grafikkort ProSavage 8 Gfx 3D/2D 32M Shared
Harddisk Harddisk 40G 7200 Ultra DMA133
Netkort Netkort RJ 45 10/100Mbit
Lydkort Lydkort 6 Channel Digital AC97 til 5.1 højtaler.
Diskdrev Floppy drev 1.44 støjsvag
Cddrev CD-Rom Lite On 52 Speed
Keyboard Windows 98 Tastatur PS/2
Mus Mouse Whell Scroll PS/2
Kabinet Midi-Tower ATX 300Watt PSU med 4x 5¼ og 1x3½
Screen Axis 17"" CRT Digital Hvid Monitor eller

En god saml selv pc'er til en som skal bruge den til at surfe og arbejde med text behandlings programmer.

du kan finde computeren på linket her. :
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=7114&Type=1&ID=1

Den koster 3100 ca.

Alt efter hvor meget forstand du har på computer vil jeg anbefale du køber sådan en salm selv pakke.
hvis du vælger at købe alle dele selv, skal du være opmærksom på flere ting
Processor skal være den rigtige til motherboardet der findes forskællige typer socket a bla.
Ram der findes flere ram typer der skal du også finde de rigtige.
GRafik kan fås i PCI ISA osv. så du skal være sikker på dit motherboard har en port til dit grafik kort.

dog køber du en samlet pakke har de jo klaret alle de ting for dig og du skal "bare" selv samle den.

Held og lykke med dit projekt.

-D

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 12-11-04 17:27

Kan det betale sig at spare 500 kr ved selv at samle den??Du får jo trods alt eén eller anden form for garanti

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 12-11-04 17:30

vil give fjante ret, jeg ville også give 500 - 700 kr. mere for den, hvorefter der er fuld garanti

Kommentar
Fra : ben

Dato : 12-11-04 19:36

her er en vejledning til at bygge en PC:
http://www.tweakup.dk/HTML/bygenpc/bygenpc.php

God arbejdslyst

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 12-11-04 21:31
Godkendelse af svar
Fra : denizkkk

Dato : 19-12-04 15:41

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-12-04 18:23

det var så lidt god jul og god nytår