/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
tv+parabol på pc
Fra : xtube
Vist : 515 gange
125 point
Dato : 12-11-04 12:32

jeg har hørt at man kan forbinde antenne og parabolreciever til sin pc så man kan se fjernsyn gennem sin computer ,men jeg har ikke kunne finde et sted hvor der stod hvordan man gjorde....er der nogen der kan hjælpe mig ......

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-11-04 12:37
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-11-04 12:52

jeg hænger lige på her
1: hvilket kort skal man vælge, når man har over tusinde TV kanaler
2: når man har købt, hvad gør man så

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-11-04 13:29

Jeg kan desværre kun udtale mig omkring ovensrående kort.
Du sætter kortet i, tilslutter antennen, starter computeren, indstallerer drivere og software, starter programmet og scanner stationerne igennem, hvorefter du kan vælge hvilke stationer, du vil have som favoritter og i hvilken rækkefølge.
Når du starter programmet CinergyTV op, kan du vælge hvilken kanal du vil se og i hvor stort vindue. Du kan feks. have tv kørende i et lille vindue, mens du roder med et andet program.
Gambrinus

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-11-04 13:58

Jeg har en Terratec 600 og der er der både radio og tv Tv får du fra din antenne eller stikdåse fra fx. hybridnettet men, du kan ikke lade den gå videre derfra til andre tv apparater der findes ingen gennemsløfning som ved video. Radio får du fra din fm antenne eller radioudgang på hybridnettet. Parabol receiveren tilsluttes s-video indgangen eller phonestikket audio fra receiveren plugges i audio in.
audio out på tv kortet sættes i line in på lydkortet. Fra den medfølgende cd installeres driver og software. Computeren genstartes og TV og radiokanaler indstalleres.

Hos mig kører det udmærket på den måde.

Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-11-04 14:04

Ingen problemer med Tv-tunerkort og TV samtidigt.
Jeg har Stofa kabel TV og smækkede bare en lille antenneforstærker med 2 udgange på.
Dog skal det siges at et alm. antenne T-led, ikke var godt, der skulle en forstærker på, før der var godt billede på begge enheder.
Gambrinus

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-11-04 14:15

Jeg har lavet et lille tv net bestående af 4 enheder Radio/TV/video) og der er brugt grej fra Triax. Fra kilden til en forstærker og videre derfra er der brugt gennemgangs dåser og slutdåser. + parabolreceiveren er tilsluttet tvkortet i computeren.
Fleng

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-11-04 14:27

Jeg havde forresten en gang et ATI All-In-Wonder kombineret grafikkort og tv-tuner.
Jeg er ellers glad for ATI, men det kort fik jeg aldrig til at virke ordentlig.
Gambrinus