/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD på harddisken???
Fra : mrm86
Vist : 480 gange
370 point
Dato : 10-11-04 18:57

Jeg har en DVD, som jeg gerne vil have lagt ned på min harddisk, med undertekster..

Hvilket program skal jeg bruge til det, og hvordan gør man det???

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 10-11-04 19:17
Kommentar
Fra : Aben_I_Bur

Dato : 10-11-04 19:37
Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 10-11-04 19:43

Hvordan får man undertekster på???

Jeg har sat den til at have danske undertekster, men når jeg så afspiller VOB filerne så er der ingen tekst???

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 10-11-04 19:56

i CLoneDVD, hvilken af de 3 emner skal jeg der vælge, for at den kommer til at ligge på harddisken med den valgte undertekst????????

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 10-11-04 19:57

Og hvilket program bruger man til at afspille disse filer??

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-11-04 20:37

Jeg vil helt klart anbefale DVD Shrink: http://www.dvdshrink.org/where.html
Det er freeware og du kan rippe en dobbeltlags-dvd så den fylder det samme som en enkelt.
Du kan også nøjes med at rippe filmen uden ekstra materiale og evt. komprimere den så den ikke fylder ret meget.
Du kan så evt. senere brænde den ud igen og afspille den som en alm. DVD.

Du kan afspille DVD-film med den seneste version af Windows Media Player. og du kan selvfølgelig også vælge undertekster.
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-11-04 20:49

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9Series/GettingStarted//pers onalization/plugins.asp?page=4&lookup=Plugins
Dette link fører dig til et plugin (hvis det ellers virker,altså linket) til Mediaplayeren,så får du den
funktion du efterlyser.
Pris ca.100kr.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-11-04 20:51

Skriv selv linket helt ud,af een eller anden grund kan jeg ikke kopiere det ordentlig.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-11-04 20:56
Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 10-11-04 20:57

CarstenGP: kan jeg også bruge windows til at vælge undertekster????

Når du laver backup, er det så i ISO, eller hva????

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-11-04 21:11

Jeg har flere DVD-film liggende på min harddisk og de spiller fint i media player.
CTRL+O for at åbne en DVD-film... og så i menuen vælger du "afspil" + "undertekster"

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 370 point
Dato : 10-11-04 21:14

I dvd shrink vælger du bare "harddisk folder" når du har trykket på backup
og sæt hak i "create AUDIO_TS and VIDEO_TS subfolders" så er den lige til at kopiere ud senere

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-11-04 21:16

mht. afspilleren, så er der jo utallige andre muligheder:
http://www.download.com/3120-20_4-0.html?qt=dvd+player&tg=dl-2001&search.x=21&search.y=11

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 10-11-04 21:29

ellers kan du prøve med DVD decryptor. der kopierer alt, og så DVD2one til at fjerne udenlansk undertext og måske dolby digital lyd hvis du hellere vil ha DTS eller dolby 5.1

Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 10-11-04 21:36

Kan Windows media player godt åbne en hel mappe.. for DVD shrink laver jo en mappe???

Godkendelse af svar
Fra : mrm86

Dato : 10-11-04 22:13

Tak for svaret CarstenGP.

Det virkede sq..

Så det er bare kanon!!

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-11-04 22:52

velbekomme