/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Pris på bundkort, processor, køler og ka~
Fra : e.p.
Vist : 430 gange
161 point
Dato : 01-08-02 13:33

Jeg skal have opgraderet min gamle computer og har kigget på dette: http://www.edbpriser.dk/bundles/bundles-info.asp?Pakke=103
Men er der nogen der kan finde noget tilsvarende billigere, eller noget bedre til de samme penge....
Jeg skal til at flytte til Vejle da jeg skal tage certifikat til MCSE på mandag(Microsoft Certified Systems engineer ), så der er maks 2200,- kr til opgraderingen....

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 01-08-02 14:38

Hej E.P!

Det ser meget fornuftigt ud!

En af mine kammerater har købt en opgradering hos Mariendals PC, og er meget tilfreds; men her er linket, så kan du jo selv sammenligne.
http://www.mariendals.dk/shop/systems.asp?subcategoryid=205

Mvh
Bjarne H

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 161 point
Dato : 01-08-02 15:54

Hmm hvis man gider købe det forskellige steder er der en lille smule at spare:

MidiTower W-400 ATX 2x3½" + 4x5¼" /1x3½" / 300W PSU - shg 584 inkl moms og
transport.
EP-7KXA ATX Slot A / VIA KX133 / 5PCI-1ISA-1AGP-1AMR / IDE66 - morgen
computers : 639 kr
AMD Athlon Palomino XP 1700+ (1466MHz) - BJ Trading : 748 inkl transport
Igloo 2310 Cooler / Socket A / Socket 370 intercon data 193 inkl transport

2164 inkl transport, så det du fandt må siges at være billigt, men du burde
kunne få det 200 kroner billigere, ved samlet køb et sted.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 01-08-02 22:22

Kære "kolleger".

e.p. efterspørger til en pris under 2200 samlet, så kan det da ikke nytte at i bare smider en link, så han selv kan regne prisen ud. Det er simpelthen for dårligt eller også læser i ikke hvad han skriver.

Caine hvilket udstyr kan han få for de 2200 kroner ?? Som nogenlune svarer til det han selv skitserer ??

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 01-08-02 22:59

Bjarne.....det er dyrere, men så er der dog også 128 MB ram....
Caine...har du et link til noget der er billigere ???
Zonker....Det skal være fra 1 forretning (medmindre der er meget at spare)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 01-08-02 23:38

Hej E.P.

så vidt jeg ku' se på de der bundles pakker, bruger de mere eller mere alle sammen SiS chipset... umiddelbart er det ikke noget jeg vil anbefale... men man ka' da håbe de har fået løst de fleste af deres problemer... men SiS chipsettet er nok også billigere end VIA's eller intel's...

hvad er minimums kravene til f.eks. bundkort, processor m.m. ud over det ikke må koste mere end 2200,- kr.?

hvor meget af det ka' du undvære? Ka' du f.eks. bruge dit gamle kabinet?

hvad med bundkortet ska' det være med indbygget Lydkort og Grafikkort?

så vidt jeg husker har du et PCI grafikkort, men ska' de nye bundkort ha' AGP porten fri, så ku' ka' putte et AGP grafikkort på når den tid kommer?

hvad med lydkort?

hvilken slags ram ska' det helst være? pc 100/133 eller pc 2100?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 05-08-02 10:47

Så er jeg "tilbage" igen......

1) Jeg vil gerne have muligheden for at bruge mine 2x256MB SDRAM, men samtidig mulighed for at opgradere til DDR RAM
2) Jeg bruger onboard lydkort nu...og det kan jeg sagtens klare mig med
3) Jeg har et Riva TNT 64 MB NVIDIA PCI grafikort som jeg vil bruge et par måneder eller 3 da jeg godt er opmærksom på at det vil blive en flaskehals men jeg har som sagt ikke pemgene her og nu
4) Jeg kan ikke bruge mit gamle kabinet, da jeg skal bruge det sammen med bundkortet (som har onboard lyd,og graffikkort)til at samle en mindre comuter som jeg skal bruges til server
5) Ang. størrelsen, så vil jeg helst have et godt bundkort, og mindre hurtig processor (som så kan udskiftes med en 2.0 ell. lign senere)

Godkendelse af svar
Fra : e.p.

Dato : 24-08-02 21:38

161 point til zonker !!!! man må jo sige at han kom med det mest saglige forslag......

Jeg har bestemt mig for at beholde det "gamle lort" så tager jeg 256 ram, graffikkort, og den ene hardisk på 10GB og forærer til min svigerinde (fordi hun er så flink til at passe alle vores unger) hun køber så et billigt kabinet, bunkort, og processor........

Det var meningen at jeg skulle flytte til vejle, men det blev ikke til noget, så jeg har valgt at købe en bærbar så jeg kan arbejde på den i skolen og fortsætte på toget, og når jeg kommer hjem

FS bærbar 1.5GHz m. DVD og brænder

14.1” XGA TFT
Mobile Intel Celeron Processor 1.5 GHz
128 MB DDRRAM PC2100 266MHz
20GB 4200 RPM UDMA
2D/3D graphics acceleration
Super DVD/CDRW kombi drev inkl. Software
8 x DVDROM/8x8xCDRW/24xCDROM
Indbygget memorycard slot Indbygget 10/100 Ethernet
Indbygget 56K V. 90 modem
Indbygget 1 x Firewire IEEE og 2x USB port
IrDA 1.1 port Infrarød kommunikation
S-VIDEO (TV-udgang)
1 x Parallel, 1 x seriel, 1x PS/2, 1x CRT, 1x S/PDIF
PC Card/Cardbus slot supportere 2x type I el. 1x III kort
1x Docking connector
Li-ion batteri
Microsoft Windows XP Home Edition DK
Microsoft Works suite 2002
Service pakke
Kontantpris: 17.395,-