/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sidefilforbrug
Fra : frederikshavn
Vist : 443 gange
50 point
Dato : 08-11-04 09:18

inde i min jobliste,kan jeg se at jeg har et sidefilforbrug,på 278mb,mit spørgsmål er,om det er meget,og hvordan det muligvis kan sættes ned,bruger win xp pro,og har 1024 mb kingston ddr ram

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-04 09:36

Nøeh... en 1/3 af den fysiske hukommelses størrelse er meget normalt. Jeg sidder her med 256 Mb fysisk og et sidefil forbrug på omkring 170 Mb, men jo flere programmer/processer der køres jo større forbrug.

Hvorfor vil du sætte det ned ? Jo mindre sidefil størrelse, jo mere hardisk acces kræves der ...med nedsat ydelse til følge.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-11-04 09:40

Du kan i : Kontrolpanel - System - Avanceret - Ydeevne Indstillinger - Avanceret - Virtuel Hukommelse, lege med indstillingerne for sidefil.
Jeg her selv 1GB RAM og har også undret mig over, at der bliver brugt sidefilplads, før RAM er fuldt udnyttet.
Lige nu køre jeg uden sidefil, men alligevel vises der et sidafilforbrug på 233MB.
Jeg har også et spørgsmål om sidefil på ITsvar. Siden er ved at blive opdateret så du kan ikke få et link lige nu.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-04 14:47

Helt normalt XP opførsel. Det går først galt hvis du prøver at indstille selv!
sidefilen bruges jo bl.a til diverse caches og gemme dele af den fysiske ram i så man ikke behøver at opfriske hele den fysiske ram hvergang man starter et nyt program!