/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Sikkerhedskopi af et PS2 spil
Fra : Hausbaer
Vist : 1983 gange
100 point
Dato : 31-07-02 13:51

Jeg vil gerne ha lavet en sikkerhedskopi af de spil jeg har til min PS2 da der mange steder jeg har læst at de let kan gå i stykker...

Hvad skal der bruges til at kunne lave en sådan kopi?? Jeg har et DVD-Rom drev i min computer og en brænder....skal der en speciel software til at kunne læse/brænde et PS2 spil??

Hilsen
Hausbaer

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 31-07-02 14:02

Hej Hausbaer,

nej ikke specielt... ku' ka' bl.a. bruge CloneCD...

der er en side "PlayStation 2 Utilities - Console Backup Tools" her... -->
http://www.megagames.com/ps2/ps2_utils_backup.shtml
med programmer du ka' bruge til formålet...

men så vidt jeg ved skal du bruge en chip før du ka' spille dine backup spil...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 31-07-02 14:12

strarup har ret og det skal man til alle PS2 spil som er brændte
det koster ca 100.-

Cya

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 31-07-02 16:14

Ja jeg ved godt den skal ha en chip....

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 01-08-02 03:06

Hej...

Chippen som Strarup henviser til kan købes på: http://www.gamebits.dk

Men er det en DVD-brænder du har eller er det bare et DVD-drev og en almindelig CDR-brænder du har??
for ellers kan der ikke lade sig gøre...
Da PS2 spil er på en DVDdisk og brændren kan ikke brænde denne form for format...

DVD skiver kan indeholde op til 17Gb og en almindelig CDR kan indeholde op til 700mb...

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 01-08-02 09:16

Hej

Det vil sige jeg skal ha´ en DVD brænder før jeg kan lave et Backup af mine PS2 spil....

Hilsen

Henrik

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-02 10:05

Hej Henrik,

kun hvis dine spil ligger på en DVD-skive... Og det mener jeg ikke de alle gør... jeg er noget usikker jeg har ikke selv en PS2, men flere steder skriver de at det godt ka' lade sig med en CD-brænder... nogle steder nævner de noget med at splitte spillene op...

men bl.a. her på denne side "Playstation 2 Game Copying Bundle" som en del steder har henvist til... -->
http://www.expert-guides.com/library/ps2_bundle.asp
hvor de også skriver...
..." No DVD Burner Required! No need to invest in expensive DVD burning hardware! All you need is a computer with a CD-R or CD-RW drive! "...

vil jeg sige at det eneste du har brug for er en CD-brænder som du har, og så brænder software... Her er CloneCD som der er blevet foreslået før, et rigtigt godt program til det... for det første ta'r den en exact kopi at CD'en, samt den ka' også brænde en CD...

mht. til et Modchip sku' det her være et godt alternativ... "USB MOD External PS2 Plug-In USB Modchip"... -->
http://www.modchipstore.com/ps2/usbmod.html
for så vidt jeg har forstået på det, ka' du ikke spille dine originale spil, hvis chippen kommer i PS2... derfor hvis du skulle bruge dine backupspil vil jeg foreslå denne USB Modchip, som ka' kobles på din PS2's USB stik, og selvføleglig også aftages igen...

andet tilbehør her... -->
http://www.modchipstore.com/ps2/index.html

men umiddelbart vil jeg altså ikke mene at du behøver at bruge en DVD-brænder... men prøv da at putte en af dine PS2 spil i CD-rom drevet og se om den evt. ka' læse den, og afprøv om CloneCD ikke ka' ta' en kopi af den...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : bernoulli

Dato : 08-08-02 22:50

PS2 spil ligger, så vidt jeg ved, altid på DVD. At splitte spillene op lyder absurd i mine ører. Skal man så skifte cd'er? Jeg kan på ingen måde gennemskue, hvordan et spil på 2 GB skal kunne være på ét CD-R medie.

Men det lyder da interessant, hvad de skriver på den side: "http://www.expert-guides.com/library/ps2_bundle.asp". Selvom de bare vil sælge en bog, en chip og et stk. boot-software til chippen.

Hvis jeg sætter en PS2 cd i min brænder, som man skal i følge screenshots fra "expert guiden", kan jeg slet ikke se, at der er nogen cd i.

??!

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 09-08-02 07:40

Det samme sker også for mig...selv om jeg ligger den i min DVD afspiller kan jeg ikke se den. Er der noget ekstra software eller en driver man skal bruge for at kunne læse en sådan cd?? Eller vil de bare sælge endnu en bog som bare er skrevet for at noget er skrevet??

Mine spil som jeg gerne vil tage en kopi af, ligger alle sammen på en DVD skive.

Hvis der er nogen der har prøvet at tage en kopi af et sådan et spil må han gerne lige melde sig og gi mig en grundig forklaring.

Hausbaer

Kommentar
Fra : bernoulli

Dato : 09-08-02 07:46

I øvrigt: Hvis bogens indhold skulle kunne bruges til at finde ud af, hvordan PS2 spil kan sikkerhedskopieres, så findes indholdet af den nok også gratis på nettet et sted.

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 09-08-02 10:43

Ja så er det jo bare med at finde den på nettet. Men der nu så meget crap derude at det er svært at finde det rigtige...men jeg synes nu det lyder mystisk at man kan lave en kopi af spil på DVD til to eller flere alm. CD´er

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 09-08-02 11:05

Hej Henrik,

så vidt jeg har forstået på det funker det ved at man ska' skifte CD... Jeg ved heller ikke hvordan de gør det... men det må åbenbart ku' la' sig gøre... selvom det lyder noget weird, samt træls at man så ska' skifte CD'er, men det sku' vist nok være pga. den Chip der gør det muligt...

men hvis du vil undgå det, ka' det jo løses ved at købe en DVD brænder og så brænde dem på DVD skiver i stedet for... Men der ka' du selvfølgelig også løbe ind i et problem, hvis der er mere data end der ka' være på skiven, selvom det lyder noget usandsynligt at der sku' være det...

ellers prøv Æseldyret Edonkey... jeg synes jeg har set nogle tutorials derude mht. at lave backup af sine PS2 spil...
eller prøv at spørge på et af de dersen's PS2 forummer... der er garanteret nogen der har prøvet det, og har lidt erfaring med det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 14-08-02 10:22

hej hej
der findes skam software der klare den slags , for at nævne et par ting
programmer : dvdit ; psxcopy ; ha cd burner osv.... ( raw copy => sector 0 >> sector ? )
men tag og smut hen på dette link http://www.lnkworld.com

det er der der sker noget inden for dettte område

Kommentar
Fra : bernoulli

Dato : 14-08-02 17:12

Personligt ville jeg være meget ked af at blive afbrudt af et cd-skift, når jeg skarpt forfulgt af politiet og med bankrøvere i bilen sidder med dunkende puls over et spil GTA3...

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 18-02-05 10:47

Tak for svaret strarup.