/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PCMCIA laver vrøvl...
Fra : olivergroth
Vist : 552 gange
50 point
Dato : 07-11-04 21:24

Hej!

Jeg har investeret 145,- i det vistnok billigeste af Zitechs PCMCIA netkort. Modellen hedder Power PCM-TXb 32.

Jeg har win98 på den bærbare. Har sat kortet i, installeret driver fra den medfølgende diskette, genstartet... og det virker ikke!

I enhedshåndtering siger den, at jeg skal aktivere IRQ (hvad er det?) for at windows kan understøtte kortet. Jeg trykker OK til at genstarte, men PCen slukker bare... hmm...

Hvordan får jeg win98 på nettet med det kort???

Og ja, det er en 32 bits port...

MVH.,
Oliver
--

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-11-04 21:38

Har du driver i til PCIMCIA soklen?
Ellers kunne beskeden tyde på, at du skal ind i ressourcer til driveren under enhedshåndtering og tildele en IRQ adrresse som jo ikke må være optaget af andre enheder.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-11-04 22:06

Prøv at kigge lidt på dette der beskriver noget om IRQ indstilling

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-11-04 22:06
Kommentar
Fra : olivergroth

Dato : 07-11-04 22:09

Der skulle være driver til soklen.

I Enhedshåndtering, under egenskaber for netkortet står der:

"Denne enhed virker ikke fordi Windows-understøttelse af programmerbare PCI interrupt ikke er aktiveret. (Code 29.) For at aktivere denne understøttelse skal du klikke på Aktiver IRQ-styring."

Og jeg trykker på knappen, pcen genstartes, men der er samme meddelsen efter genstart...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-11-04 22:24

Noget kunne tyde på, at kortet ikke kan anvendes med IRQ styring.
Jeg er aldrig stødt på det problem, måske er kortet for nyt og enkelt til din notebook.
I min bærbare har jeg: XNET EN-220DL 10/100Mbit PCMCIA (32bit) Dongle-Less
som jeg gav 215,00 kr. for og den funkede bare.