/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Illustrator bruger hele cpu´en ??
Fra : guseguse
Vist : 227 gange
20 point
Dato : 03-11-04 21:24

Jeg har installeret illustrator 10 på min bærbar, det virkede uden problemer i et par dage, men nu er programmet pludselig MEGET lang tid om at åbne. Programmet bruger 99% af cpu´en når den åbner programmet. Jeg HAR prøvet at installere programmet om uden resultat. Jeg har en Dell Inspiron 510M med 256mb ram.
Hvad kan der være galt??
PS: (udlad helst alt for tekniske svar da jeg almindelig bruger og ikke Computer superhaj)

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 30 point
Dato : 03-11-04 21:32

Hej Guseguse

Jeg vil tro at din Illustrator har hentet en opdatering elelr to indenfor de sidste par dage, hvorefter det går langsomt. Illustrator plejer at æde al tilgængelig hukommelse den kan komme i nærheden af, så 256 MB lyder i underkanten for mig. Jeg ville personligt sætte 256 MB mere i maskinen.

Check evt. om din antivirus gør noget mens illustrator indlæses, fordi CPU belastningen kan være i ventetid for Illustrator at indlæse mens selve filen behandles af antivirus programmet før det frigives.

Sidste check er om di harddisk er defragmentere, hvis ikke så gør det.

Lars

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 03-11-04 21:52

Hej Guseguse

Prøv at afinstallerer programmet, og slet herefter den/de mappe(r) som programmet ligger i. Herefter geninstallerer du. Har du stadig et problem, så check lige om der er nogle enheder med gul/rød markering i "enhedshåndteringen" : kontrolpanel -> administration, da programmet muligvis prøver at initialiserer en enhed som ikke fungerer

Godkendelse af svar
Fra : guseguse

Dato : 04-11-04 21:18

Tak for svaret larsfrohn.