/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænder skubber CD'en ud?
Fra : rasmusbuh
Vist : 387 gange
100 point
Dato : 31-10-04 00:40

Når jeg sætte mit brænderprogram (nero) til at brænde skubber den min disk ud. Disken er helt tom og jeg har prøvet med flere disks, stadig samme resultat. Så prøvede jeg et nyt program (cheetah) og da jeg sadte det til at brænde, stod der noget i stil med: "insert a writable disk"... Hvad er det lige der er galt her?

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 31-10-04 00:48

Hej.
Har du checket at CD'en er stor nok til at indeholde de data du ønsker at brænde?

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 31-10-04 01:47

Er checket ja...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-10-04 05:42

Hvilken Brænder ? Nero 6 ?
I Nero 6 skal du vælge, om du vil brænde på CD-R eller DVD.
Hvis du sætter en CD-R i og Nero er indstillet til DVD, vil Cd'en blive skubbet ud.
Gambrinus

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 31-10-04 10:21

Check også lige at "overburn funktionen" er slået til i nero.

Prøv at gå til www.nero.com og hent den nyeste opdatering til Nero6.

Prøv at firmware opdatere din brænder, så den kan håndtere flere medier.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-10-04 12:17

Din tomme disk er skadet eller indeholder data, du kan feks. ligge den i og åbne drevet i denne computer, så skulle du gerne kunne se den er tom?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-10-04 12:17

Når man har købt en brænder, skal man altid finde ud af hvilke mærker skiver den kan brænde. Det lærte jeg på den hårde måde. Jeg havde købt 200 tomme noname CD plade til at brænde på i USA meget billigt, men da jeg kom hjem kunne jeg ikke bruge dem i min brænder. Heldigvis havde jeg en ven der kunne bruge dem i sin brænder. Jeg fik at vide at man skal finde ud af hvilket mærke af CD'er min brænder kan bruge, og holde mig til det mærke. Så jeg var ude og købe nogle enkelt CD'er og prøve på dem. Jeg kunne bruge de fleste. Men svaret kan være at din brænder ikke kan arbejde med det mærke af CD du har købt.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 01-11-04 20:17

hvis man holder sig til standard 74/80 mins skiver burde alle mærker fungere.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 01-11-04 23:48

Det gør de desværre ikke!
Det var begge 700 MB, altså 80 minutter skiver. Den ene hedder High Quality, og den anden TDK!