/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
RAM???
Fra : swarn
Vist : 765 gange
200 point
Dato : 29-10-04 11:23

Dette citat er fra Supportweb:

På maskiner med meget RAM kan du tvinge Windows-kernen til at forblive i hukommelsen frem for at blive swapped på disken.
Åbn regedit.exe og find nøglen :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\
Session Manager\Memory Management

Find værdien DisablePagingExecutive og sæt den til 1 for at aktivere indstillingen (0 = deaktiveret er standard)

Du skal genstarte Windows for at ændringen træder i kraft.
Er der en der vil beskrive for mig hvad der sker ved min maskine, hvis jeg ændre denne værdi, og hvad dette betyder:

( kan du tvinge Windows-kernen til at forblive i hukommelsen frem for at blive swapped på disken)
MV.Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 29-10-04 11:38

Det gør at adgangstiden til kernen bliver hurtigere, dette tip virker kun hvis du har flere end 512 Mb ram, og anbefales. Det er ikke noget du sådan helt vil kunne mærke, men det vil øge din stabilitet en smule.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 29-10-04 12:14

Til xodeus
Det vil sige at jeg ikke kan bruge det til noget???, her er lidt fra min Systemoplysning, håber du får lidt ud af det

(Fysisk hukommelse i alt 256,00 MB
Tilgængelig fysisk hukommelse 88,26 MB
Virtuel hukommelse i alt 873,24 MB
Tilgængelig virtuel hukommelse 503,15 MB
Plads til sidefil 617,77 MB
Sidefil C:\pagefile.sys)

MV.Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 29-10-04 12:35

Til xodeus

PS. Så kan du nok også svare på et lille problem, her den anden dag jeg starter min PC. op kom der på proceslinjen en besked på at min (virtuelle Hukommelse er for lille) hvad betyder det, jeg er ikke en til dette så jeg håber på et svar hvis du har tid

MV.Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 29-10-04 12:38

slet "ikke" fra 12:35
for jeg er en til det med PC.

MV.Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-04 13:08

Det tyder på at pladsen på C drevet er for lille når du kun har plads til en swapfil på 617 mb! Med så lidt fysisk ram som du har skal swapfilen i brug! Hvor stor er dit C drev?

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 29-10-04 16:37

Til tedd
Du spørger (Hvor stor er dit C drev?) det er på 80 GB. Anvendt Plads 18,3 GB. Ledig Plads 56,2 GB.
Jeg har også D drev, på 8 GB. Anvendt Plads 3,72 GB. Ledig Plads 3,73 GB.

MV.Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 29-10-04 18:49

hey swan.
du kan juster din virtuel hukommelse. Kontrolpanel---ydelse og vedligholdelse-juster visuelle effekter-avanceret-skift... evt. ingen sidefil.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 29-10-04 21:56

Til o_k
Jeg kan ikke lige finde det du beskriver, Kontrolpanel kan jeg godt finde, men der står ikke noget om (ydelse og vedligholdelse-juster visuelle effekter-avanceret-skift... evt. ingen sidefil.) der, så hvis du kan komme lidt tætter på bliver jeg

MV.Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 30-10-04 08:05

ok prøv kontrolpanel. Det skal du skifte til kategorivisning, det gør du i venstre side. Prøv det.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 30-10-04 16:33

Til o_k

Nu har jeg fundet det du skrev om visuelle , på mit c-drev står der:
størrelse ved start 384
maksimal størrelse (MB) 768

Så har jeg også et d-derv, der står ikke noget om, størrelse ved start eller maksimal størrelse, der er sat en prik i inge sidefil, hvad sker der hvis jeg også gør det på mit c-drev, og hvad betyder det???
Jeg vil blive meget hvis du gider frotælle mig lidt om det

MV.Swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 30-10-04 17:00

Når computeren mangler RAM til at kunne udføre en aktuel opgave, bruger Windows plads på harddisken til at simulere system-RAM. Det kaldes virtuel hukommelse og omtales ofte som sidefilen. Den svarer til swapfilen i UNIX. Standardstørrelsen på sidefilen med den virtuelle hukommelse, pagefile.sys, som oprettes under installationen, er 1,5 gange mængden af RAM på computeren.

Du kan optimere brugen af virtuel hukommelse ved at fordele pladsen på flere drev og ved at fjerne den fra langsomme drev eller drev, der bruges meget. Du kan bedst optimere mængden af virtuel hukommelse ved at fordele den på så mange fysiske harddiske som muligt. Når du vælger drev, skal du huske på følgende:

Prøv at undgå at placere en sidefil på samme drev som systemfilerne.
Undgå at placere en sidefil på et fejltolerant drev, f.eks. en spejlet diskenhed eller en RAID-5-enhed. Sidefiler behøver ikke fejltolerance, og nogle fejltolerante systemer er længe om at skrive data, fordi de skriver data til flere steder.
Undgå at placere flere sidefiler på forskellige partitioner på det samme fysiske diskdrev.
Du kan optimere udnyttelsen af computerens hukommelse. Hvis du primært bruger computeren som arbejdsstation, og ikke som server, kan du tildele mere hukommelse til programmerne. Programmerne kører hurtigere, og systemets cachestørrelse er lig med standardstørrelsen under Windows XP. Du kan også afsætte mere computerhukommelse til en større systemcache, hvis computeren primært bruges som server, eller hvis du bruger programmer, der kræver en større cache.

Ændre visuelle effekter
Windows indeholder mange indstillinger, du kan bruge til at ændre de visuelle effekter på computeren. Du kan f.eks. få vist skygger under menuer, så de får et 3-D-udseende. Under Windows kan du få vist hele indholdet af et vindue, mens du flytter det på skærmen. Du kan gøre store tekster mere læsevenlige ved at få vist glatte kanter på skærmskrifttyper. Du kan også aktivere webvisning af mapper, så der vises en liste over hyperlinkopgaver og oplysninger i venstre side af mappevinduet. Windows giver mulighed for at aktivere alle indstillingerne (det bedste udseende) eller ingen af indstillingerne (den bedste ydeevne på computeren). Du kan også gendanne de oprindelige standardindstillinger
Hey her erlidt om det . ( lånt fra hjælp og support) evt. prøv at skrive, visuelle effekter, i hjælp & support der er der meget om det.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 30-10-04 23:05

Til o_k
Vil det sige, at jeg med fordel kan hæve disse :størrelse ved start 384
maksimal størrelse (MB) 768
Eller skal jeg lade det værer (du bliver ikke hængt op på det eller andre grove ting )

PS.her er lidt fra min Systemoplysning.

(Fysisk hukommelse i alt 256,00 MB
Tilgængelig fysisk hukommelse 88,26 MB
Virtuel hukommelse i alt 873,24 MB
Tilgængelig virtuel hukommelse 503,15 MB
Plads til sidefil 617,77 MB
Sidefil C:\pagefile.sys)

MV.Swarn/Hvidovre

Accepteret svar
Fra : o_k

Modtaget 200 point
Dato : 31-10-04 07:32

Du kan prøve det
du kan jo altid gå tilbage, der sker ikke noget, med at lege lidt med det.
Men jeg vil mene du skal hæve det

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 01-11-04 22:07

Tak for svaret o_k.
Nu har jeg prøvet at sætte disse tal lidt op:størrelse ved start 384
maksimal størrelse (MB) 768
Så må jeg jo se om det hjælper, jeg siger mange tak for hjælpen, det er ikke altid lige nemt for en som mig.
Jeg vende tilbage hvis der går helt ged i det .

Hilsen Swarn/Hvidovre