/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
opdatering af PC.
Fra : gotsaed
Vist : 677 gange
100 point
Dato : 27-07-02 23:14

jeg har P ll 233 MHz med Asus Tek P ll Mainboard og 3x 32MB DIMM Ram. Jeg vil gerne fordoble ell. 3 doble hukommelsen, kan jeg kun bruge DIMM Ram med 72 pinde? Kan jeg evt. sætte en større processor i bundkortet?
MVH. Henrik

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-07-02 23:38

hvilken model af asus... ahr du hele betegnelsen for bundkortet ??

Accepteret svar
Fra : brianstrate

Modtaget 110 point
Dato : 27-07-02 23:51

Hej Henrik
Hvis du er uheldig understøtter dit mainboard kun 128 mb ram og det er ikke meget.
en 400 Mhz P II koster i dag 795 kr.
så mon du skulle overveje en opgradering til noget lidt større. som feks.
Noname SD ram 256 mb 387 kr.
socket a mainboard 448 Kr.
amd duron 1000 Mhz. med køler 430 kr.
ialt 1265 Kr.
Dette kræver dog du har et ATX kabinet ellers skal du lægge 249 kr. oveni.
Alle priser er fundet på www.edbpriser.dk.

Det var så mit forslag.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-07-02 00:19

Hej Henrik,

hvis du ikke lige ved hvilket Bundkort du har, jeg tænker på den præcise model... ka' du evt. kører en bios/bundkort test med programmet "BIOS Wizard" herfra... -->
http://www.motherboards.org/moboidtools.html
her er det direkte link til "BIOS Wizard"... -->
http://www.motherboards.org/files/programs/bwz-rel.exe

når du har åbnet Bios Wizard... og kørt run, og save... så vil den kreere "bwz.txt"... her ka' du så kopier følgende, som i eksemplet her nede under...

f.eks. er det her et resultat fra mit ASUS bundkort med Bios Wizard... -->
---------------------------------------------------------------------
BIOS Manufacturer : Award Modular BIOS v6.0
BIOS ID : 01/04/2002-I815EP-TUSL2-C
BIOS Date : 01/04/02
BIOS OEM Signon : ASUS TUSL2-C ACPI BIOS Revision 1011
BIOS ROM Size : 256K
Chipset : Intel Solano 815/EM rev 2
Super I/O Chip : Known super I/O chip is not found
---------------------------------------------------------------------

det vil gøre det noget lettere at finde ud af hvad dit Bundkort understøtter eller ikke gør, når vi ved hvilket Bundkort du har...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : gotsaed

Dato : 28-07-02 23:19

Hej Strarup
som du kan se har jeg fulgt dit råd, her er hele rapporten.

BIOS CAPABILITIES TEST REPORT
===============================

Generated by: BIOS Wizard 2.10
Date: July 28, 2002
Time: 22:35

PnP Version : BIOS currently supports latest version 1.0
PCI Version : BIOS currently supports latest version 2.1
PCI IRQ Routing Table : BIOS currently supports this feature
Enhanced Disk Drive
Specification : BIOS doesn't support this feature
DMI Version : Current version is 2.0. The minimum DMI version is
2.1
ACPI Version : BIOS currently supports latest version 1.0
APM Version : BIOS currently supports latest version 1.2
Booting From CD-ROM : BIOS currently supports this feature
Supports ESCD : BIOS currently supports this feature
Can be Updated (flashed) : BIOS currently supports this feature
Can be Shadowed : BIOS currently supports this feature
BIOS Chip in Socket : BIOS currently supports this feature
Supports Selective Booting : BIOS currently supports this feature
Supports LS-120 Booting : The testing of this feature is not supported by
the current DMI version
Supports ZIP Booting : The testing of this feature is not supported by
the current DMI version
Supports Network Booting : The testing of this feature is not supported by
the current DMI version
BIOS Manufacturer : Award Modular BIOS v4.51PG
BIOS ID : 10/09/98-i440BX-<<P2B>>-00
BIOS Date : 10/09/98
BIOS OEM Signon : ASUS P2B ACPI BIOS Revision 1006
BIOS ROM Size : 256K
Chipset : Intel 440BX/ZX rev 2
Super I/O Chip : Winbond 83977TF found at port 3F0h

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-08-02 17:32

Hej Henrik,

øh... jeg blev dit spørgsmål egentlig besvaret... eller mangler du stadigvæk svar på om din ASUS P2B ka' opdateres?

mvh.

Strarup