/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hvad fejler min computer ?
Fra : Surf
Vist : 633 gange
70 point
Dato : 28-10-04 00:42

min computer er begyndt med pludselig at komme med masse af farver på skærmet. og mens det er på sige den noget i højtalerne. på engelsk

en anden ting som er irenteret er at når jeg vil genstarted min computer så sige den overclocking failed. men jeg har ikke overcloked noget som helst

nogen der kan fortalle mig hvad min computer fejler

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 28-10-04 01:51

www.spywarefri.dk kør maskinen igennem og se ,den er sikkert ramt af den onde syge

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 28-10-04 03:29

Kan den overhovedet starte til Windows?

Ellers siger den nok "CPU not detected" eller "CPU test failed" så er den gal med din processor... Sidder måske løs eller er steget af...

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 28-10-04 08:47

Har du mulighed for og sende et screenshot op på siden.
For det kunne muligvis gost være spyware. Hvis det er spyware kan du prøve dette her:

Hvordan man fjerner Spyware fra en computer.
http://www.pcfreek.dk/visartikel.asp?id=14

Når du har kørt den og genstartet, og det stadig ikke virker er det nok noget andet der er galt.

Er det nogle bestemte farver og er de random eller kommer de, de samme steder på skærmen hver gang?
kan være du har kommet til og overclocke dit grafikort eller CPU for meget.

Har du siddet og rodet med noget overclocking her på det sidste?. Hvis ja var det nok en ide og sætte det lidt ned igen.
Hvis du ikke har overclocket din CPU eller noget andet, er det nok ang det med farverne at din skærm er ved og stå af.

Men der er mange muligheder, det ville være en del nemmere hvis du lige smækkede et screenshot af dit skrivebord her ind, eller hvor nu fejlen kommer.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-04 10:47

Lyder mere som virus. Scan online her : http://housecall.trendmicro.com

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 28-10-04 12:17

nej den siger overclocking failed press F1 to run setup, press F2 to setup default

en anden ting er hvad sker der hvis jeg tager den ene side af mit kabinet og spillet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-04 12:20

'Stemmer' på en computer tyder på virus (Der findes en worm der laver dette nummer. Jeg husker blot ikke hvilken)

Muligvis er du 'kommet til' at sætte en option i BIOS der enable'er overclocking. Tryk derfor F2, når du bliver bedt om det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-04 12:25
Kommentar
Fra : Surf

Dato : 28-10-04 12:26

men nu skal du høre. det er næreneste min ram som er sætte ned. for hvis jeg sætter dem op på de 400 i stedet for de 333 som de er nu på. så kan jeg kun spillet lidt før det på en måde crasher og gået tilbage til windows igen

men hvad med mit spg som jeg lige er komme med

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-04 12:35

1.) Har du skannet for virus ?
2.) Har du 'pillet' ved bios CPU hastighed. (Det kan få uventede resultater at sætte hastigheden til andet end den anbefalede fra chipproducentens side.)
3.) Har du trykket F2 ?
4.) Hører du efter ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 28-10-04 13:51

molokyle ---> siger det her dig noget "men jeg har ikke overcloked noget som helst" og "ikke andet end at mine ram er nede på 333" og læste du overhovedet mit første indlæg

OG HVAD MED MIT ANDET SPG

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-04 13:58

Afmonter dine RAM og sæt dem i igen. Viser de stadig 333 når der bør være 400 (besyndeligt tal iøvrigt) er der en RAM klods der er stået af. Prøv at genmontere dem en ad gangen.

Dårlig RAM får næppe din maskine til at tale engelsk. Har DU læst hvad jeg har skrevet ?
..og har du gjort noget ved det ?

Ps. Det er iøvrigt ikke go' tone at stille supplerende spørgsmål, hvis det 'oprindelige' er besvaret. Så stiller man et nyt
Jeg går dog ud fra dit 'andet' spørgsmål er i forbindelse med dit oprindelig problem ..og så er det Ok.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-04 14:01

Ps. Hvad mener du iøvrigt med : en anden ting er hvad sker der hvis jeg tager den ene side af mit kabinet og spillet

..et det et spil der volder problemer ? Hvilket og i hvilken forbindelse ? Hvad har det med kabinettet at gøre ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-04 14:06

Jeg tror du stille og roligt skal prøve at omformulere dit spørgsmål, så vi andre har en chance for at forstå dit problem.

Når du så får et forslag, prøver du det af og lægger en kommentar her, om hvad der skete.

Så går vi videre med et finde en løsning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-04 14:10

Eks. Svar på Fra : molokyle Dato : 28-10-04 12:35

1.) Ja og der blev intet fundet.
2.) Nej
3.) Ja og problemet er det samme stadigvæk
4.) Ja selvfølgelig !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 28-10-04 15:21

1# Ja men den fandt intet

2# nej jeg har kun sææte mine ram på 333. forlænge siden. fordi den på en måde crasher. og gik ud i windows

3# nej for så er mine ram på 400. og læst svar nr 2 hvorfor den gøre det

4# ja da

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 28-10-04 15:23

nej jeg mener at hvis jeg nu tager den ene side af kabinettet. sker der så noget hvis jeg bare spillet et spil

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-04 15:49

Der sker intet ved du fjerner en kabinetside andet end du får bedre køling, men altså også åbner op for der kan komme støv og skidt ind.

Hvis du har 400 Mb. RAM, hvorfor så begrænse dette antal? Problemet har næppe noget med 'for meget' RAM at gøre !

At du har 400Mb. (..har jeg aldrig hørt om før) må betyde din maskine er opgraderet med RAM klodser af forskellig størrelse. Dette kan være problemet.

1.) Prøv lige at trykke F2, når du bliver bedt om det.

2.) Gå i din browsers menu : Funktioner->Internetindstillinger... og vælg [Slet cookies], [Slet filer...] sæt fluebenet ved Slet alt offlineindhold, samt vælg [Ryd oversigt]

3.) Derefter henter, installerer og kører du dette program for at rydde op i din registreringsdatabase : http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

4.) Onlinescan med X-block her : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

5.) ..og REBOOT.

Følg de ovenstående punkter i den rækkefølge de er angivet. Derved har vi elimineret en del fejlkilder.

Vend tilbage med resultatet her. Jeg har fri fra arbejde http.//www.nethulen.dk om ca. 15 min. og er så ikke 'på' igen før i aften ved 19 tiden.

..og dog

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-04 15:53

Ps. min egen computer har slet intet kabinet og ikke haft det i ca. ½ år

Den kører fint uden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Soran

Dato : 28-10-04 19:37

Jeg tror ikke han har 400 MB men at det er Mhz - altså frekvensen

Og jeg holder stadig på det er CPUen den er galt med...

Lidt rodet tråd så spørger lige igen: Du kan slet ikke komme til windows vel?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-04 19:56

Soran -> Derfor mit spørgsmål til Surf : Fra : molokyle Dato : 28-10-04 12:35 !!!

Ad. 2.) :

Citat
Har du 'pillet' ved bios CPU hastighed. (Det kan få uventede resultater at sætte hastigheden til andet end den anbefalede fra chipproducentens side.)

Svaret var imidlertid :

Citat
nej jeg har kun sææte mine ram på 333. forlænge siden. fordi den på en måde crasher. og gik ud i windows

..også lettere forvirret

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 29-10-04 00:21

molokyle ---> jeg har nu 1024 mb ddr-ram. når jeg siger 400 så mener jeg noget andet

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 29-10-04 00:25

den crasher på en måde hvis den er på 400 mhz. og det er ved alle spillerne. så jeg sætte den til 333 mhz. og det har den kørt fint med

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-10-04 00:36

Lyder som en hardware fejl! Hvilket bundkort og grafikkort har du?

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 28-11-06 23:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål