/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Trådløs Tlf må den blive stående i lader~
Fra : Bragesvej
Vist : 540 gange
20 point
Dato : 26-10-04 13:03

Philips Xalio trådløs tlf, når den er blevet ladet fuldt op, og man har brugt den lidt, må den sættes tilbage til laderen, selv om den ikke er afladet? bareriet er et ni-mh.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-10-04 13:16

Jeg har selv en trådløs tlf., men ikke en Philips. Min tlf. er for det meste i laderen. Der har aldrig været problemer med den/batteriet.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-10-04 13:22

I "gamle" dage var det ikke så godt, at "overlade" sine genopladelige batterier.
Med de nye batterier er dette dog ikke et problem.
En gang imellem er det dog godt for batterierne, at blive helt afladet.
Har selv en Cocoon 85 der altid står i laderen. No problems.
Gambrinus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-10-04 13:42

De gamle Nikkel-Kadnium batterier kunne ikke tåle det.
Men ni-mh batterier skulle efter sigende ikke miste effektiv kapacitet ved det.
Men alligevel - hvis man f.eks. sammenligner med de almindelige AA-batterier til genopladning der også er ni-mh batterier, så står der på brugsanvisningen, at det anbefales at man tømmer batteriet før man lader på det igen, da man ellers forkorter batteriets levetid.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-10-04 17:55

Jeg har en Philips Onis Vox 300. Den står altid i laderen, når jeg ikke taler i den. Der står intet i brugsvejledningen om at den ikke må det. Såh må det være OK.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 20 point
Dato : 26-10-04 18:17

Jeg har Phillips Xalio 300 med 3 håndset og vores telefoner står altid i opladeren når de ikke bruges. Ingen problemer her.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 27-10-04 00:04

Rækkeviden på den?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-10-04 00:27

Hvis det er rækkevidden på mit set du spørger efter, så bliver jeg dig svar skyldig - der står intet om det i manualen. Vi bruger dem i en lejlighed på 100m2 og sættet består af et håndsæt m/basestation/oplader samt to ekstra håndsæt m/opladerere. Vi har ingen problemer med sættet. Jeg har prøvet at lade et håndsæt ligge på bordet for at se hvor længe der gik før opladning, der gik mellem 5 og 9 dage afhængig af taletiden.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-10-04 08:14

Hvis den er den samme som min er den 300 m. Jeg tror det er det de 300 i modelnavnet står for. Min Philips Onis Vox 300 har nemlig en rækkevidde på 300 m. ifølge brugsanvisningen.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 27-10-04 12:10

Ja og udendørs er det jo nok mere en 300m.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-04 12:44

Egenskaber - PHILIPS XALIO300
Placering på bord
Vægplacering
DECT
ISDN telefon
Indbygget ISDN-kort (kun for ISDN)
Analog udgang (kun for ISDN)
Indbygget telefonsvarer
Display
Bagbelyst display
Bagbelyst tastatur
Indbygget nummerviser
Vis nummer 5
Antal af ringetoner 7.00
Headset
Mulighed for SMS
Repeatfunktion
Telefonbog
Antal poster i telefonbog 20
Automatisk opringning
Alfanumerisk
Tastelås
Rækkevidde udendørs 300
Rækkevidde indendørs 50
Maks. antal håndsæt 2
Højttaler
Samtaleanlæg
Baby Alarm
Taletid i timer 18
Standbytid i timer 270
Farve Sort
Højde på håndsæt i cm 14.9
Dybde på håndsæt i cm 2.1
Bredde på håndsæt i cm 4.1
Højde i cm 6.3
Dybde i cm 14.3
Bredde i cm 11.6
Vægt i gram 365
Produktionsland Romania

Du kan ikke være sikker på, at der er en udendørs rækkevidde på 300 meter.
Det kommer meget an på teleudbyderen og master.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-10-04 16:12

ans

Den udendørs rækkevidde har kun noget at gøre med selve apparatet. Det er jo Basestationen der sender signalet videre til håndsættene. Og dem der har modtageren. Det har altså intet at gøre med hverken teleudbyder eller master. Disse faktorer spiller kun ind hvis det drejer sig om mobil-telefoni. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 22:47

Det er ikke en Isdn tlf
jeg har fundet modelen her http://dk.pricerunner.com/phones/cordless-phones/156296/details

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-10-04 22:53

Kære Bragesvej. Flere af de der har kommenteret har givet dig svaret på dit spørgsmål. Og svaret er JA!
Hvad vil du vide mere?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-10-04 22:57

Og Bragesvej. Da jeg sagde at min havde en rækkevidde på 300m mente jeg udendørs. Den side du har fundet fortæller at din tlf. har en indendørs rækkevidde på 50m og en udendørs på 250m.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 22:58

Rolig nu jeg sidder ikke forand computeren hele dagen!
Så tråden bliver lukket lige så snart jeg syntes den skal!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-04 22:59

Du kan lade den blive stående i laderen, når du ikke bruger den.
I sommerhalvåret er min søster i sit sommerhus, hun har ikke sin trådløsetelefon med, den står i laderen og kan bruges når hun kommer hjem.
Udendørs rækkevidde kan du ikke altid regne med holder stik.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-04 23:01

Arne rolig rolig, Bragesvej plejer ikke at lade sine spørgsmål stå åbne.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 23:03

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-10-04 23:06

ans

Jeg mener nu at det er den indendørs rækkevidde man ikke kan stole 100% på, idet den afhænger af væggene og elektriske ting der kan skabe interferrens. Udendørs er der ikke inden for 250-300m ret meget der kan forstyrre signalet. Men pyt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-10-04 23:11

Af alle de der har givet dig det rigtige svar vælger du netop at acceptere svaret fra en der ikke kunne svare på dit spørgsmål om rækkevidde??? Så måtte du da hellere ha' givet pointene til ans. Hun svarede på ALLE dine spørgsmål??? Men PYT. Go' lørdag aften.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 23:12
Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 23:15

Arne det har du ret i, men læs hvad jeg spørger om først, "Trådløs Tlf må den blive stående i laderen?"
Ans svare først, men siger det ikke er en Philips duo,
Hvem svaret så først.... bentjuul er vi enige

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 23:16

Men lad nu det ligge, jeg fik en masse gode svar, så tak til jer alle. forsat god weekend.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-10-04 00:52

Selv tak Bragesvej, jeg håber du bliver lige så glad for dit sæt som jeg er. Iøvrigt så skal andre ikke diktere dig hvornår du har fået et tilfredsstillende svar. Det kan kun du afgøre.

God weekend
Bentjuu