/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad går der galt for folk på kandu???
Fra : copycatDK
Vist : 444 gange
50 point
Dato : 25-10-04 01:59

Jeg vil henvise til denne tråd http://www.kandu.dk/dk/spg/52204

Jeg fatter simpelthen ikke en hat Måske i kan hjælpe.

Er det den nye tone her på kandu eller bare en med rundsave på albuerne??

Skal lige siges mit sprog ikke var det pæneste jeg har brugt her på kandu. Men for første gang blev jeg Fandeme sur. Men læs selv. Glæder mig til at høre om det bare er mig der følger for lidt med på kandu.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 06:16

copycatDK -> Jeg forstår godt din frustration. Jeg bliver ind imellem også udsat for denne slags 'finker'. Ikke alle skriver lige velovervejet og glemmer måske til tider at ALT der bliver skrevet her på sitet, bliver stående til evig tid i modsætning til i chat-rooms. Nogle brugere er åbenbart ikke helt hjemme i, hvordan man opfører sig overfor fremmede mennesker og tilsyneladende; slet ikke på nettet. Man ser ofte denne mangel på net-etikette ('netikette') i chat-rum, men der er som regel en Moderator til at tage det væste 'skrald'

Jeg kan kun anbefale man sætter sig lidt ind i : http://www.usenet.dk/netikette/

Hvad der gælder på usenet, kan man roligt holde sig til her på boardet også

Tjaeh... IMHO.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 25-10-04 06:16

Der er sådan set blevet lavet en hjemmeside om fænomenet.

Hilsen Reset

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 50 point
Dato : 25-10-04 06:18

Unskyld.Glemte linket . http://www.svampearne.webbyen.dk/

Hilsen Reset

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-10-04 07:11

copycatDK> Du skal tage det helt roligt, og ikke lade dig provokere af sproget der kommer fra >arne.jakobsen<.
Der har igennem længere tid kørt en såkaldt "svampekrig", som bl.a. fører til en oprettelse af en hjemmeside, som den der henvises til i svaret ovenover.

Sørgeligt men sandt, ikke alle er helt med på, at behandle brugerne her med respekt og god tone.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 25-10-04 08:32

Primater findes i mange udgaver fra den meget primitive til den mere avanceret, vi har fri ytring i dette land ”Heldigvis for det” derfor skal man simpelthen lade noget pacere.

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-10-04 08:33

Jeg er helt rolig igen efter besøg på denne hjemmeside....

Og synes kun det bekræfter min mening.

Han minder mig sgu om en der kladte sig for greven engang. Dog ikke her på kandu.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-10-04 10:03

Jeg ser du har hilst på arne.jakobsen.
Det ska' du ikke tage så tungt, mange har været udsat for værre, og hvis du ikke har set noget af det tidligere, følger du ganske rigtigt ikke meget med, men det behøver jo ikke betyde at det er for lidt.
mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 10:06

Jeg tror nu ikke der som sådan er noget 'ondt' i bemeldte bruger. Blot har profilen lidt svært ved at begå sig socialt og en smule mere nærtagende end godt er. Jeg anser det muligt; det med tiden, er noget, profilen kan lære at beherske ?

En ligefrem personhetz føler jeg nu ikke der er belæg for. Jeg tror bare man stille og roligt skal minde om, hvornår der bør slås koldt vand i blodet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-10-04 10:55

CopycatDK

Ligegyldigt hvilke kredse man befinder sig i, vil der altid være nogen der har en anderledes måde at gebærde sig på....man kan måske godt sige, at deres opførsel kan være ret uheldig.
Til den slags mennesker, der ikke lytter til andres opfordringer til at ændre adfærd, er der ikke så meget andet at gøre end at trække på smilebåndet og tænke "godt jeg har lært at behandle andre ordentligt"

- Opfør dig over for andre som du ønsker de skal opføre sig overfor dig!
- Det du giver ud, er det du får tilbage!

Mennesker som Arne.Jakobsen får sjældent godt tilbage, når de opføre sig sådan. Omvendt skal man så heller ikke svine ham til bare for at svine.....eller blive ved for den sags skyld - Det hjælper ingen (den var til svampearne )

// Toupie
Der mener at CopycatDK er et godt nick

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-10-04 11:10

CopycatDK .....................inden du bliver ked af dit "nick".
Så findes der et lignende "nick" her på sitet nemlig "catbody" som er højt respekteret.........ikke for sit "nick", men for sin væremåde, og det er jo vigtigere end et pænt/flot "nickname"
Eyvind.

Kommentar
Fra : maria22

Dato : 25-10-04 11:54

Personligt er den ubehagelige tone med til, at jeg ikke stiller så mange spørgsmål som jeg har "trang" til. Tror lidt folk glemmer at der ikke findes dumme spørgsmål.
Ville være rart hvis man kunne finde en rar tone og kun svare på de spørgsmål man kunne, og på den måde undgå unødige kommentarer!

Maria

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 12:05

maria22 -> Jeg forstår godt hvor du vil hen med : 'kun svare på de spørgsmål man kunne', men i visse tilfælde er det en god idé at byde ind med et forslag/kvalificeret gæt på en løsning, selvom man måske ikke umiddelbart er sikker på det er det korrekte svar. Dels fordi der findes spørgsmål der ikke kan gives entydige svar på, dels fordi det kan hjælpe brugeren på vej til bedre at formulere problemet. Hvorvidt man kan kalde denne slags kommentarer for 'unødige' er jeg ikke så sikker på.

I smalltalk tråde som denne er det ofte de 'uvedkommende' kommentarer, der er hele pointen

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : copycatDK

Dato : 25-10-04 12:13

Jeg må gi dova ret. Jeg følger ikke ret meget med på kandu. men kigger forbi et par gange om ugen. Og er der spørgsmål jeg mener jeg kan gi et inlæg i gør jeg det. Men frem for alt så ligger jeg mest vægt på at komme ind og finde ud af noget nyt. Og se om der skulle være et godt tip eller 2. Og denne gang må man så sige jeg fandt noget nyt for mig *GG*

Men alt i alt så fik jeg jo et rigtig godt svar far reset og tak for det. Kan nu kun sidde og grine af det hele

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-04 12:29

Sådan skal det være copycatDK : Tag det med et smil ...og en lettere hovedrysten

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 25-10-04 15:37

Knus til copycat.dk

Kærlig Hilsen SA

Kommentar
Fra : svampearne

Dato : 26-10-04 00:19

hehæ cool du får fuld stjernebesætning for at linke til www.svampearne.webbyen.dk

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 26-10-04 00:41

Nej det var for et ekstraordinært godt svar.. Eller hvordan det nu staves ... HeHe...