/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Backup af dos
Fra : TCMathiesen
Vist : 357 gange
50 point
Dato : 20-10-04 12:33

Hej med jer!

Har en Server Pentium266 mhz som der er dos og novell på. HD er delt i 2 drev en fat og en ntfs.
Hvordan får jeg lavet en komplet backup af drevet som jeg kan boote på hvis den anden HD dør. Og den skal lave backup hverdag. Uden jeg skifter maskine eller gør det over nettet

Han vil have noget som er EXTERNE på den gamle maskine.

Jeg må helst ikke stoppe serveren for ham fordi sidst kunne de ikke starte den igen.Men det er jo næsten umuligt at undgå

Håber meget der er en der lige kan det der og helst uden jeg skal lave ret meget

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 20-10-04 15:16

Hej.
Jeg vil anbefale at du sætter det hele op i en Raid-opsætning, så de to diske der er tale om bliver spejlet over på 2 andre diske.
På denne måde, slippet du i hvert fald for at skulle slukke maskine... pånær selvfølgelig den ene gang hvor Raid-controlleren skal installeres.

Du kan strengt taget også godt lave denne løsning ekstern, men det vil jeg ikke anbefale, da risikoen for fejl så bliver forøget.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 21-10-04 07:48

Hej TC Mathiesen

Er der back-up i maskinen eller er der kun et alm. CD-DREV og en diskette??

Hvis der kun er diskette, kan du via en HUB/Switch logge på serveren, og her kan du i Novell dele alt på de 2 harddiske, hvorefter du via LAN'et kan overføre alle data til en extern maskine som har en CD/DVD brænder, og få brændt alt ned på en CD.

Alternativt er at få fat i en harddisk til dit server computer og så bruge Norton Ghost eller et andet freeware til at ghoste alt fra din gamle 2 partitoners harddisk over på en ny. Sker der noget med den gamle isætte den nye bare.

Første kræver ikke stop af serveren - 2 kræver stop, da ny hardware tilføjes

Lars

Annuller spørgsmålet
Fra : TCMathiesen

Dato : 01-06-06 22:49

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål