/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp til opgradering
Fra : bobben
Vist : 340 gange
350 point
Dato : 15-10-04 16:15

Hvem gider hjælpe mig med finde dele til at opgraderer min PC? Jeg skal bruge Bundkort, CPU, Køler, Ram. Prisen er ikke så vigtig, men det skal selvfølgelig være så billig som muligt.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-10-04 16:22

Hvad har du nu ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : bobben

Dato : 15-10-04 16:27

Asus A7a bundkort, 800 Mhz CPU, 320 Mb Ram, Jeg skal EVT. også bruge et nyt Grafik-kort(Nuværende 64 Mb Ram)

Accepteret svar
Fra : danatool

Modtaget 350 point
Dato : 15-10-04 18:06

hvad skal du bruge den til ?
hvis det bare er til at være på nettet og tekst osv så er den vel go nok

hvis til spil

bundkort http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97574 har alt og er billigt
cpu http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=48573 den bedste til prisen
ram http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=54364 billig og stabil
grafikkort http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=71959 kan køre alle nye spil og prisen er ikke slem
køler http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40581 den er go og prisen er ok
det er hvad jeg ville købe hvis jeg skulle købe en ok og billig pc opgradering i dag
pris ca 3700

hvis det skal være billiger så spar på
et mindre grafikkort http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37410 700 kr billiger
en mindre cpu http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10872 400 kr billiger

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-10-04 18:26

Bare et forslag.
Går ud fra, at det er SD RAM du har, så dem kan du jo ikke bruge til et nyere bundkort.
Bundkort : Gigabyte GA-7NNXP kr. 1175
(Har rigtig gode erfaringer med Gigabyte)
CPU : Athlon XP 2500+ Barton FSB 333 kr. 575
(Ved alle de Barton 2500+ jeg har monteret, har jeg sat FSB direkte op til 400 MHz, så CPU'er køre som en 3200+) (Dog ingen garanti)
RAM : Elixir 2 x 256 MB pC3200 2 x kr. 275
(Bundkortet understøtter Dual-RAM)
Grafikkort ?? Det kommer an på hvad du skal bruge pc'en til.
Min. 128 MB RAM (Har læst test med grafikkort med 256 MB og de var ikke nødvendigvis hurtigere end dem med 128 MB.)
Gambrinus

Kommentar
Fra : bobben

Dato : 15-10-04 20:47

Danatool-- Passer det så sammen, det hele......dyrt som billigt..?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-10-04 23:29

Jeg kan se at Danatool og jeg er enige om at Elixir RAM er udemærkede.
Jeg bruger dem selv i et par af mine maskiner.
Jeg ville dog købe 2x256 MB, hvis bundkortet understøtter Dual-RAM.
Jeg kan ikke se, hvorfor man skal købe en 3000+. Det er penge ud ad vinduet.
Som jeg skrev, kan næsten alle Barton 2500+ køre som 3200+.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-10-04 23:51

Jeg kan også se, at Danatool gerne vil ofre flere penge på CPU og grafikkort.
Det er jo et spørgsmål om, hvad man prioriterer højest.
Selv foretrækker jeg at sætte flest penge af til bundkortet.
Så har man altid mulighed for at opdaterer alt andet efterhånden.
Gambrinus

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 16-10-04 00:58

det skulle passe sammen og som gambrinus skriver og som jeg også forstår som den billiger cpu
så er barton 2500+ en ganske go cpu som jeg også selv har som er go at overclocke men PAS PÅ
bundkortet er valgt ud fra at det er billigt men godt til pengene
hvis man vil have noget bedre ville jeg vælge abit som for tiden er førende inden for bundkort men også dyrere

jeg har dog altid selv når jeg opgradere i så stor stil som det du vil købt en ny pc
da et nyt kabinet ikke er det dyreste ved en pc og at den gamle strømforsyning alligevel som regel ikke er stor nok til at trække det nye hardware og en ekstra hd heller ikke det værste at have
som gambrinus skriver med grafikkortet så er det ofte langsommer ram man sætter på grafikkort med 256 mb ram
men hvad alt i alt det kommer an på hvad du skal bruge den til og hvor mange penge du vil bruge

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-10-04 01:13

Nemlig !
Gambrinus
PS : Jeg tror Bobben er gået i seng

Godkendelse af svar
Fra : bobben

Dato : 18-10-04 16:09

Tak for svaret danatool.