/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Tøj Fra Frankrig
Fra : Larka26
Vist : 2779 gange
111 point
Dato : 15-10-04 10:45

Hej,
Jeg overvejer at importere tøj fra Frankrig og sælge dem via nettet. Eftersom jeg har en fuldtidsjob i forvejen , ville denne foretagne blot være en bibeskæftigelse. Det betyder med andre ord at jeg ikke regner med tjene over 50.000 kr. om året i salg og vil derfor ikke momsregistreres.

Jeg har den forbindelse nogle spørgsmål:

Skal jeg betale noget moms, skat eller noget lignende for importere de tøj.?

Selvom jeg ikke moms registeret skal jeg så fortælle ’nogen’, at jeg importerer tøj og hvad jeg har importerede?

Det bedste er jo, at man selv kører tøjet hjem fra Frankrig. Men kan man ikke lade ’ en nogen firma klare det for en?’

Når jeg så har importeret varerne herhjemme og skal sælge dem så skal jeg vel heller ikke tag moms af dem.?

Er det billigere at importer tøj fra en ikke EU land – hvordan er reglerne her ??

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-10-04 11:12

Du skal selvfølgelig betale indførselsmoms og told ligesom alle andre, det at du ikke er momsregistreret gør ikke at der er tale om sorte penge, men betyder i praksis blot, at du ikke er regnskabspligtig og at du ikke kan modregne ind og udgående moms.

Indtægten bliver beregnet som en del af din personlige indkomst og skal beskattes som sådan.

Kommentar
Fra : Larka26

Dato : 15-10-04 11:27

Indførselsmoms og told ---skal man det..- frankrig er da med i EU så vidt jeg husker!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-10-04 11:33

Fordi de er med i EU er der jo stadig restriktioner på hvad du må indføre toldfrit

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 18-10-04 10:34

Hej Larka
Hvis du ønsker at lave denne handel skal du registreres med et CVR nummer - du skal altså omkring dit toldvæsen for at få et CVR nummer. Det skal den franske virksomhed bruge overfor deres toldmyndighed, så de kan få deres regnskab til at passe
Hvis du vælger selv at hente og sælge betaler du blot den franske moms - bliver du "snuppet" i dk skal du ud over bøde efterbetale moms etc.
Summa summarum ~ lav det hele legalt fra start af, det betaler sig i længden
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : Larka26

Dato : 18-10-04 11:32

Puhaaa..
Jeg må heller slår fast engang for alle- Det er slet ikke min hensigt at importere noget "Sort" her. Jeg ved bare ikke så meget om hvordan man importerer osv det gør at jeg stiller de spørgsmål som jeg gør.

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 18-10-04 13:29

Hej Larka
Tag fat i dit T & S og få et virksomheds / CVR nummer, så du har muligheder for at købe
i udlandet.
Du kan godt bestille fra Frankrig uden et CVR - så er det bare op til den franske virksomhed om de vil levere ~ eller også får du leveret inkl. fransk moms.
Det er min opfattelse at du godt må handle for et vist mindre beløb uden at blande det danske T & S ind i noget.
Men alt andet lige - griber det det om sig skal du alligevel registreres - men den tid den glæde
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : DubLiConsult

Dato : 12-11-04 09:18

Har du tænkt på at sælge dine varer via nettet også?

Har du en side, hvor på man kan se sortimentet?

Venligst

Kommentar
Fra : Snipey

Dato : 31-12-04 19:03

hejsa

man kan købe i udlandske Firmaer hvis de vil de sælger bare som Privatsalg ligesom hvis man gik i forretningen, men kan give god rabat da man køber vareparti så behøver ikke gå i T & S for at få et CVR, man du betaler varen med moms og sælger med moms og det momsen du ikke kan trække fra eller dine udgifter det er hard cash, men ville råde dig til lige at undersøge hvordan og hvorledes om du kunne få noget toldfri eller ej, men held og lykke ;)

Accepteret svar
Fra : Snipey

Modtaget 111 point
Dato : 31-12-04 19:05

P.s. man må tjene op til 50.000,-kr om året uden at skulle moms-registreres (CVR/SE-Nr.)

Godkendelse af svar
Fra : Larka26

Dato : 18-09-06 16:40

Tak for svaret Snipey.

Kommentar
Fra : Snipey

Dato : 18-09-06 21:33

det var så lidt