/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Unlocking 100% sikkert?
Fra : Haddie
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 23-07-02 11:11

Hey med jer!

Nu er jeg lidt i tvivl om det er sikkert at få en privat til at åbne sin mobil for en!?!?! Vi snakker om en siemens C45.
Jeg har set den til 749 Uden Abonnement, men den er samtidig simlåst til Sonofon simkort! Er det så sikkert nok at låse den op og smide mit eget simkort i fra mit eget teleselskab?

PÅ forhånd tak for hjælpen!

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 110 point
Dato : 23-07-02 11:38

Ja, det sker der intet ved.
Det eneste en simlock gør, er at du kun kan bruge den til et bestemt telefonselskab. Og når denne fjernes er du ude over dette problem.
Telefonen kræver ingen signaler fra sonofon for at fungere og derfor kan du bruge den uden problemer.
Der sendes heller ikke oplysninger til sonofon om at den er unlocket, hvis det er det som du er bange for.
Men selvfølgelig kan man have sine betænkligheder, hvis den som låser denop ikke ved hvad han/hun gør måske kan de smadre telefonen.

Kommentar
Fra : Haddie

Dato : 23-07-02 11:38

Det skal måske lige nævnes at jeg har tænkt mig at få ham på www.tronik.dk til at åbne den.

Er han god??

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 23-07-02 11:38

kender ham desværre ikke

Kommentar
Fra : Haddie

Dato : 23-07-02 11:41

For du skriver at man skal vide hvadman gør...og hvis han ikek ved hvad han gør, jeg går dog udfra at han er prof, så må jeg finde en anden hvis han ikek ved noget om det!!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 23-07-02 11:47

held og lykke med det.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 23-07-02 11:55

tronik.dk er helt OK

Men det du skriver lyder underligt.. du har købt telefonen uden abonnement. Det lyder for mig som om du har købt den fri?? Og hvis det er tilfældet så må den jo selvfølgelig ikke være låst til nogen opratør. Og derved skal butikken jo give dig en telefon der ikke er simlåst..

MVH
Michael (Alias copycatDK)

Kommentar
Fra : Haddie

Dato : 23-07-02 11:55

jo tak!

Et citat fra hans side: "Vi her fra tronik.dk er selvfølgelig ansvarlige for telefonen i vores varetægt."

Hvad mener han med det?
At han erstatter hvis telefonen går i stykker men han unlocker den eller hvis han taber den, da han modtager den???

Kommentar
Fra : Haddie

Dato : 23-07-02 11:58

Jeg ved godt det er et underligt tilbud...!
Men den er sat til 749 HELT UDEN ABONNEMENT, MEN er simlåst til et Sonofon simkort, jeg bruger en anden operatør, så jeg skal have den låst op til ALLE andre operatører! Altså dem i butikken sælger mig en mobil som jeg SKAL bruge et sonofon simkort til medmindre jeg får den l´åst op til andet!

Er I med nu??

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 23-07-02 11:59

Citat fra tronik.dk
Betingelser:
1: Vi forbeholder os ret til at beholde telefonen indtil betaling er forestået, medmindre der ikke er foretaget et indgreb.
Du skal være indforstået og acceptere med ovenstående betingelser.

2: Hvis kunden ikke synes farven er tilfredsstillende, ændres den tilbage til original gratis dog eksklusiv. porto eller til anden farve mod mer' betaling.

3: Hvis en ydelse ikke kan gennemføres på en telefon kan tronik.dk ikke holdes ansvarlig, dog skal telefon afleveres i samme stand som ved modtagelse.

mvh
MIchael (Alias copycatDK)

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 23-07-02 12:00

Ups.
Mangler ved stk.3:
dog skal telefon afleveres i samme stand som ved modtagelse.

Kommentar
Fra : Haddie

Dato : 23-07-02 12:02

Jeg kan altså ikek helt se hvad du mener??

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 23-07-02 12:10

hej haddie.

Det jeg mener er at hvis du sender din telefon til ham og han taber den og der sker noget skal han få det lavet for hans regning. Eller udlevere dig en ny hvis dette blir tilfældet.. Og jeg har kun hørt godt om tronik.dk så jeg ville ikke være nervøs hvis jeg selv skulle sende min telefon til ham.(Som snart blir aktuelt igen)

MVH
Michael (Alias copycatDK)

Kommentar
Fra : Haddie

Dato : 23-07-02 12:41

Jeg har ikke tænkt mig at sende den da jeg ike bor ret langt derfra...så jeg tager bare derud sammen med mn far og så kan han unlocke den og så får han sine penge når jeg har testet om den virker...?!?!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 23-07-02 12:43

Det var da en måde at gøre det på, og så får man da også hvad man betaler for

Kommentar
Fra : Haddie

Dato : 23-07-02 12:57

Damn jeg glemte en ting!

Hvad med garentien på mobiltelefonen?? Bortfalder den når jeg har fået den unlocker af tronik.dk??

Kommentar
Fra : Haddie

Dato : 23-07-02 13:31

ahhh det må der da være en der ved...kom nu det er ret vigtigt!!!