/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brændt DVD-skive kan ikke aflæses i DVDR~
Fra : Tobster
Vist : 724 gange
100 point
Dato : 11-10-04 22:59

Jeg har netop brændt en DVD-skive via Nero, men jeg kan ikke få nogen DVD-drev til at læse den.
Jeg kan kun læse den vi min DVD-brænder....
Hvad er der galt?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-10-04 01:59

Snakker du om computer dvd drev eller stationære dvd drev?

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 12-10-04 07:49

Computer DVD-drev.... Det er programmer og spil jeg har brændt.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 12-10-04 08:11

Det er almindeligt at dvd drev ikke læser brændte,men brænderen har altid (hos mig) kunnet!!!!

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 12-10-04 08:25

Så syntes jeg da ikke der er særlig megen idé i at brænde en DVD-skive med software, hvis den alligevel ikke kan aflæses i andre DVD-drev.....????

Kommentar
Fra : xick

Dato : 12-10-04 13:06

Det er noget med den måde du brænder skiven på! det kan have noget at gøre med om du afslutter dvd'en efter brændingen

//xick

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-10-04 15:31

Ja lyder som om du brænder den som multisession!

Kommentar
Fra : xick

Dato : 12-10-04 15:42

Tobster - check lige dine indstillinger i Nero!

Du åbner nero - ikke nero start smart ..

Så kigger du under fanebladet "Multisession" der skal være hak ud for "No Multisession" ..
Så kigger du under fanebladet "Burn" hvor der skal være hak ud for: "Write" og "Finalize DVD (No further writing possible!)"

Kom lige i tanker om, at det kan være dit DVD-ROM drev ikke kan læse den type dvd du har brændt.. der er forskel på DVD+R og DVD-R - check hvad din dvd er, og se derefter om dit DVD-Rom drev understøtter dette format - hvis den understøtter det, så prøv at brænde igen med de nye indstillinger i nero

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 12-10-04 19:43

(Så syntes jeg da ikke der er særlig megen idé i at brænde en DVD-skive med software, hvis den alligevel ikke kan aflæses i andre DVD-drev.....????)......Det lader til at du brænder spil på enten +El - skiver og så vil indlæse dem på en anden PC med et drev der ikke understøtter.....som xick nævner,og som skrevet,min eget læse drev vil oftest ikke