/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
pcen vil ikke registrere nye ram
Fra : christina3018
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 11-10-04 17:47

Hej!

Vi har en ældre pc, hvor vi har købt flere ram til. I papirerne til computeren står der, at der kun er plads til et modul i alt, men når man åbner og kigger er der plads til flere. Vi har kørt med 128MB SD-RAM og har købt 256MD af samme type ekstra nu. Problemet er, at den godt vil registrere de nye ram ved start, men pludselig viser den blå skærm og genstarter. Hvis vi tager de nye ram ud igen, er der ingen problemer mere. Vi har prøvet at flytte rundt på rammenes placering og vi kan heller ikke få lov til kun at køre med de nye ram. Hvad skal vi gøre for at kunne bruge pcen med alle ram så det duer :S ?

Mvh. Christina

Kommentar
Fra : xick

Dato : 11-10-04 17:51

Hvor gammel er jeres PC ? .. Det kan meget vel være fordi jeres nye RAM ikke er understøttet af bundkortet.. Find jeres manual til bundkortet og læs om den understøtter de nye RAM I har købt.

//xick

Kommentar
Fra : christina3018

Dato : 11-10-04 18:00

4-5 år mener jeg... tjekker det lige :)

Kommentar
Fra : xick

Dato : 11-10-04 18:01

Har du medfølgende papirer til bundkortet er det hurtigt at konstatere om RAM'ene er for nye, men jeg vil gætte på det er det!

Kommentar
Fra : xick

Dato : 11-10-04 18:07

Her er et eksempel fra mit eget bundkort:

mit bundkort har 3 DIMM-slots og ram kan fordeles således:

PC2100 (DDR266) kan jeg have max 3GB af.
PC2700 (DDR333) kan jeg max have 2GB af.
PC3200 (DDR400) kan jeg max have 1GB af.

Smid også lige de præcise specifikationer for de nye RAM

Accepteret svar
Fra : Niederhof

Modtaget 110 point
Dato : 11-10-04 18:30

Hvis jeres pc kun er 4-5 år, så er dette sansynligvis ikke problemet, men alligevel......
Det kunne jo være BIOS'en der ikke understøtter de der 'store' ram-blokke.
Prøv at klikke ind på http://www.esupport.com/ -under 'BIOS AGENT', kan I få en komplet raport over hvad jeres BIOS tillader.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 11-10-04 18:37

Niederhof --> Jo, det er sandsynligvis problemet! Vi har i min familie lige smidt en 6 år gammel pc ud, fordi RAM'ene brændte sammen, og vi ikke kunne finde nogle nye 64MB SDRAM, som er det eneste bundkortet understøttede!

Godkendelse af svar
Fra : christina3018

Dato : 12-10-04 10:21

Tak for svaret Niederhof.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 12-10-04 17:26

Velbekomme - det var jo faktisk det samme som XICK skrev.... men tak aligevel