/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Hvilke krav til øjen hos politiet?
Fra : Zip4dup2
Vist : 471 gange
50 point
Dato : 11-10-04 14:51

Hvilke krav stiller politiet til ansøgeres øjne? hvilke former for operationer godkendes? og hvilken maximum styrk accepteres før en eventuelt operation?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-10-04 14:57

Helbred

Ansættelse som tjenestemand forudsætter bl.a., at han/hun efter sin helbredstilstand er i stand til at bestride stillingen. Rigspolitiet kræver af ansøgere, at de har et godt helbred, herunder normal hørelse og almindeligt farvesyn. Endvidere lægger Rigspolitiet vægt på, at ansøgeren har normalt syn eller har et syn, som ikke er dårligere, end at det med bløde kontaktlinser kan korrigeres til normalt syn.

Du kan læse mere på denne side http://www.blivpolitibetjent.dk/start.asp

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-10-04 15:00

Til venstre skal du klikke på praksis i ansøgningssager og øverst kan du klikke på testområde. Så kan du selv se om du kan bestå prøven.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 11-10-04 15:04

Der kræves endvidere også et godt skriftsprog. Der er 5 fejl i sprøgsmålet !
/PG

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-10-04 15:36

1.e fejl er sprøgs

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-10-04 15:36

Undskyld Guild
ku ik la vær.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-10-04 15:54

Ja, jeg kender i hvert fald 2 betjente der bruger briller, og den ene har gjort det siden han var dreng.

mvh dova

Kommentar
Fra : 25

Dato : 11-10-04 19:40

Ja, der er masser der bruger briller, men man må IKKE være farveblind.

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 03-01-07 02:18

Hej Zip4dup2

Min far er betjent, og jeg vil selv gerne være det. Måske har nogen hørt om ham: Lars Bræmhøj

Nå videre til spørgsmålet:

Ansøger med mere end -7 bliver afvist
Ansøger med mere end+ 7 bliver afvist
Ansøger skal kunne se 6/12 med det gode øje og 6/24 med det dårlige øje ved brug af bløde kontaktlinser.
Ansøger der har fået opereret øjnene, tillader man kun laseroperation.
Ansøger der har haft mere end -7 før operation bliver afvist
Ansøger der har haft mere end +7 før operationen bliver afvist.

Ansøger der lider af farveblindhed bliver afvist.

Så kort sagt, øjnene må være dårlige, men ikke MEGA dårlige. Selvom øjnene bliver opereret bliver man afvist hvis synet et over -/+ 7.

Jeg bruger selv kontaktlinser og har -3.75 på begge øjne. Øjenforandringen stopper normalt omkring 21 års alderen.

Håber det besvarer dine spørgsmål

MVH

Nicklas Bræmhøj

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-01-07 02:49

Spørgsmålet er mere end 2 år gammelt.

Hvis det nu skulle blive lukket, så vil jeg da undre mig lidt.