/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD brænder "hoppet" af..!
Fra : klanger
Vist : 369 gange
130 point
Dato : 08-10-04 15:55

Min Toshiba DVD brænder, som har virket indtil i dag er pludselig "stået af"
Jeg har fået byttet til et nyt ved forhandleren, men lige lidt hjælper det.
Når jeg sætter en DVD i brænderen lyser lampen lige et par gange og intet sker.
Har været inde i enhedshåndtering og der står enheden virker korrekt..!
Er der nogen der har en idé til hvad der kan være sket?
Og hvordan problemet kan løses?

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 08-10-04 16:13

Hej Klanger

Har du en XP, og har du for nylig opdateret den???

Hvis ja, så kan du skulle hente en BIOS opdatering til dit drev på Toshibas hjemmeside, fordi Reg. settings og din controller ikke kan tale med en "ældre" BIOS på dit DVD drev.

Har haft samme problem med et Sony DVD R/W drev.

Lars

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 130 point
Dato : 08-10-04 17:27

Hvordan er den placeret i forhold til IDE kabler? Sidder den på samme IDE kabel som harddisken, eller har den et kabel for sig.

Hvis den skal dele IDE kabel med harddisken, skal den være jumpet som slave. Har den et kabel for sig, så er det ikke her problemet ligger, da de som regel er jumpet til master fra producent af.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 08-10-04 20:19

Jeg kan simpelhen ikke finde en BIOS opdatering til drevet, nogen der kan hjælpe her?

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 09-10-04 11:32

Mit DVD drev: Toshiba SD-R52#2 og jeg kan ikke finde ud af det med BIOS'en...!

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 27-03-06 08:32

Tak for svaret tukols.