/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Nogle der kender mærket
Fra : dr0zie
Vist : 531 gange
68 point
Dato : 07-10-04 21:16

Hej har kikket på en honda sfx brugt i danmark fra 00 til 10.000 kr
så falder min far over denne her i tyskland ZHONGYU :
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2493207091&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores#ebayphotohosting

Nogle der kender den eller har erfaringer med det mærke?
Kan man få reserve dele til den hvordan kører den osv.?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-10-04 21:24

Jeg har ikke tidligere hørt om sådan en, og med hensyn til den brugte Honda SFX, synes jeg den er alt for dyr.

For 2 år siden købte jeg en SFX fra 00 til min datter for 8700,- med lavt km-tal og meget velholdt.
Og den du har kigget på er jo så 2 år ældre.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-10-04 21:35

Der er ikke meget der tyder på, at den findes i DK, der er ikke noget at finde på nettet i hvert fald.

Og det kan jo så betyde, at det ikke er nemt at skaffe reservedele til den.
mvh dova

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 07-10-04 21:40

mmm ja ok.. den der honda jeg har kikket på er 00 kørt 5000 km men helt nye dæk helt nye skjolde over alt ny krumptap nye bremser nye motor dele osv.. + skivelås og kædelås abus alt er lavet da drengen faldt på den

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 07-10-04 21:52

hvis den kunhar kørt de 5000 km er det ik så dyrt endda men det kan gøres billigere.... det er en fed maskine virkelig kvalitet

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 07-10-04 21:55

har jeg netop hørt... at det skulle være..
og den er jo blevet totalt renovert selvom sfx ikke produceres mere er den stadig mega dyr

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-10-04 21:59

Jeg ville være lidt betænkelig ved motoren på den, når der er lavet så meget ved den, og hvis den har været meget smadret, skal man tjekke om selve stellet er slået skævt.

Men du finder ikke bedre og mere stabil scooter end sådan en Honda.
Den min datter har, har kørt 17-18000 km nu uden begrænser i, og der har aldrig været noget i vejen med den selv om hun ikke behandler den alt for pænt.
mvh dova

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 07-10-04 22:02

ja men den har været hos scootercity på nørrebro og der blev den lavet i løbet af et halvt år så den er som ny

Kommentar
Fra : knallert_crazy22

Dato : 07-10-04 22:29

den ligner en foxy men den er er jo så ulovlig at køre på i danmark. og det kan blive til en rimelig stor bøde. desuden kan jeg ikke forestille mig det er en speciel god maskine..
hondaen er alt alt for dyr. den har gået 5000 og den har fået nye motordele + krumtap??? nej det er for dårligt.. det må have haft tun på...
den skulle højst stå i 8000kr

Jeppe B. Jensen

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 07-10-04 22:46

knallert_crazy22 sikker:
Alle skjolde er helt nye.
Nye dæksler på højre side.
Nye dæk for og bag.
Nyt batteri.
Nye blinklys.
Nyt h.bremsegreb høje side.
Bagbremse netop serviceret på værksted
Extra dele
Kæde + skivelås fra abus
kørt 5000 km
pris 10000 kr

Der er udskiftet også motor dele og håndtag da drengen blev kørt ned af en bil og så betalte bilens forsikring en pris på 8800 kr i rep for det hele er det så ikke rimelig pris 10000 kr?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-10-04 22:53

knallert_crazy22: Du har ret, forøvrig er din viden meget brugt ovre på scootergalleri ser jeg.
Men når man kan få en Gilera Stalker som er berømt for deres holdbarhed til 13000, så er 10000 alt for meget for en renoveret Honda SFX.
Du behøver nu ikke tage til Tyskland for at få Zhongyu, men lad være at købe en sådan som knallert_crazy22 siger, men den kan nu godt indregistreres herhjemme, som en 45.
http://hobbycenter.dk/index.html?target=p_39.html&lang=da
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 07-10-04 23:03

ok.. og man kan ikke få en ny stalker til 13k i dk
og en sfx laves jo ikke mere.
og ny pris på sådan en var 20000 k.
denne her model den er blevet forstærket med alt inden i. + fuldt hebo vario kit helt nyt.
siden den er renovert til 8800 har den ikke kørt mere end 100 km.
og har kikket på mange sfx alle dem der har kørt mellem 3000-6000 km på dba koster mellem 9 - 14k
og denne her ligger lige i mellem og er fuldt forstærket

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-10-04 23:16

Nej, en ny SFX kostede omkring 16000, i 2000 kostede den 14000. Men ellers er der jo også Honda Repsol modellen der kan fås til rimelige penge.

Den nye Honda der hedder X8R-S koster omkring 16000
Den kan du se på www.honda-mc.dk/
mvh dova

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-10-04 23:28

Jamen jeg kunne da få en Stalker ved 75625305 for et år siden, og det var den nye model, jeg er ret sikker på han stadig vil sælge til den pris.
20000kr siger du, ja ja, måske knap: http://home20.inet.tele.dk/yess/scootere/honda/sfx.htm
Forstærket siger du med alt inden i, tja.
Men Honda er da en god maskine, og jeg kan forstå at du er brændt varm på den, og jeg siger heller ikke at du ikke skal købe den, men den er jo da ikke bede end en ny, og at der er kommet nyt håndtag og "lavet bremser", gør jo ikke maskinen til et vidunder. Forøvrig kan jeg heller ikke se logikken med der er sat ny krumtap i.
Tænk også på at de fleste af de 8800 kr der er ofret, jo er til arbejdsløn, som jo ikke skulle ofres, hvis den ikke var væltet.
Men hvis det skal være den, så byd du de 8800kr, så ender i nok på 9200kr, hvis du ellers holder "fast".
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 08-10-04 02:07

dova.

Du siger du har haft en Honda sfx. Kan det passe at den kun køre omkring 15km/l når den er standart lovlig? Har hørt den sviner så meget med benzinen på grund af de begrænsninger der nu engang er i de scootere. Og har så fået fortalt at ved at pille skiverne ud og sætte andre ruller i kan man få den til at køre 20-25km/l i stedet. Samtidig md den køre meget stærkere.

Jeg er selv igang med at købe scooter så lige derfor.. (Har fundet en)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-10-04 02:19

copycatDK
Min datter har en SFX som hun har kørt omkring 10000 km. på.
Begrænseren har så været pillet ud af den fra før hun fik den, så jeg ved ikke hvad den kører på literen lovligt. Ved bare at den kører 70 km/timen, og der er ikke sat andre ruller i.
Men jeg tror ikke det er helt galt med de ca 25 km/l nu. Det vil jeg så også tro den gør lovligt, men det der er problemet er, at nogen mener de ikke forbrænder benzinen ordentligt og derved forurener mere når de er begrænset til den lave hastighed.
mvh dova

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 08-10-04 07:30

ok tror ikke jeg kan få ham mere ned end 9.5 hvor kan man købe en ny sfx til 15000 kr når de ikke laves
de 8.8 var rent reserve dele prisen for rep kom oven i

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 68 point
Dato : 08-10-04 16:16

dr0zie: Normalt vil ingen forsikring ofre 8.8 + arbejdsløn for en brugt knallert, men hvis de har, er det jo ikke nødvendigvis prisen den skal koste.
Der er da ingen der forlanger 10000 og så regner med at få det, så jeg er da overbevist om du kan få den til 9.5.
Ellers var den jo nok solgt.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : dr0zie

Dato : 08-10-04 17:31

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 08-10-04 17:32

dova burgte også få points:
dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-10-04 19:24

Nej, det behøver du ikke spekulere på .

Men held og lykke med knallerten når du får købt en.

mvh dova