/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bluetooth på IPAQ 2210
Fra : tvl
Vist : 209 gange
100 point
Dato : 07-10-04 12:08

Hej,

Jeg har lidt problemer med at få min Nokia 6230 til at køre bluetooth med min Ipaq 2210. Jeg kan simpelthen ikke få Ipaq'en til at søge efter Nokia'en. Hvordan får man telefoner og andet ind på listen over bonded tools.
Hver eneste gang jeg prøver skal jeg vælge en telefon for at søge efter den, men da Nokiaen ikke er på listen ved jeg ikke hvordan jeg kommer videre. Hjælpe funktionen giver råd og vejledning om dette men det virker ikke da den henviser til punkter der ikke er på PDA'en.

Håber nogen kan hjælpe da jeg er ved at blive desperat.

Dette har ikke noget med bluetooth problematikken mellem IPAQ 2210 og Nokia 6230 at gøre. Dette kommer senere. Først skal jeg bare have Ipaq'en til at finde telefonen.

MVH

Thøger

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 07-10-04 15:53

Hej Thøger

Du skal sætte din Nokia i søgemod under bluetooth indstuillinger, så går du derefter det samme i Bluetooth Manger på din Ipaq. Hereftre vil de automatisk finde hinanden, og så skal du indenfor ca. 45 sek. klikke videre på din Ipaq, oprette et trusted site mellem de 2 enheder - dvs. udveksle nøgle (f.eks. 4 x 0) som skal tastes begge steder, og afvente at enhederne afbryder forbindelsen.

Derefter er de bundet sammen, og du skal nu bare adressere din telefon fra Ipaq'en, så vil du på din Noia se "Accepter forbindelse fra Ipaq", og her svarer du ja (øverste knap til venstre), så har de fundet hinanden igen

Hvis du altdrig har prøvet det før, kan det se uoverskueligt ud, og før det det, så prøv at gå ned i din lokale telf. shop og læg tingene på bordet, så plejer de at klare det for dig indenfor 3 min.

Lars

Kommentar
Fra : tvl

Dato : 07-10-04 16:16

Hej Lars,

Tak for din hjælp. Jeg ved ikke lige hvorfor jeg ikke tidigere kunne få det til at fungere men nu er der forbindelse. Så er det nye problem så at Nokia'en ikke vil acceptere forbindelsen, men afbryder af sikkerhedsmæssige årsager. Jeg ved det er et kendt problem, men kender desværre ikke løsningen. Gør du det??

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 07-10-04 16:29

Det er den omtalte "KEY" = nøgle som de 2 enheder skal have imellem sig for at de altid kan genkende hinanden. Prøv på den 2210 at forbinde v.h.j.a. Bluetooth Manager og vælg sikker forbindelse.

Det plejer at promte en besked på din Mobilos om at indtaste en nøgle = 4 x 0, og nøjagtig den samme kode skal indtastets på din Nokia, så har du forbundet dine 2 enheder i fremtiden.

Lars