/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hanhund vil ikke parre?
Fra : ninamayer
Vist : 5379 gange
40 point
Dato : 20-07-02 01:49

Hvad gør man når hannen ikke gider parre? Hunnen er helt vild i varmen...

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 20-07-02 18:21

viagra og atter viagra...HEHE, ej bare for sjov..

det ved jeg godt nok ikke, lyder underligt, vil han godt "snakke" med hende, det er ikke sådan at når hun kommer hen til ham, så går han??

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-07-02 20:00

Kan du ikke hos dyrlægen få recept på et eller andet, som kan stimulere lysten? Eller måske er der noget andet i vejen med hunden - altså hannen - så den bare skal have et vitamintilskud af mere traditionel art?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-07-02 02:54

Hej Nina,

øh... tja... det ku' jo være den ikke er til hunner...
selvom det lyder underligt... da nogle hunde ka' finde på at hoppe på hvad som helst...

men ellers har i prøvet at tvinge den til det... evt. smidt den op på hunnen... eller taget hannen hen og og stikke næsen op i *--censur--*, det ku' jo være den har nedsat lugtesans... og ikke ka' lugte hunvovsen er "Ovsen"...

jeg tvivler på den er kastereret... idet du jo så nok ville ha' skrevet det... og jeg har heller ikke hørt at hunde ku' være impotente... men det ku' da også være det... ellers ved jeg ikke hvorfor den ikke sku' være oplagt til *--censur--*...

men ellers ku' det meget vel være en bøssehund... (det her er ikke skrevet for at lave sjov med det)... men nede i holland kendte jeg nogle der havde en hanhund... og den hoppede kun på andre hanhunde... det er altså ret spøjst at se en stor hanhund prøve på at *--censur--* en lille han puddelhund... det mest underlige var nok den fortsatte sine gymnastiske bevægelser selvom puddelen var forsvundet...
men den gad heller ikke hunner selvom de var "Ovsen" og i løbetiden...

jeg håber da ikke det er det der er problemet... for så bliver det nok svært at gøre noget ved det...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : pmj

Modtaget 40 point
Dato : 22-07-02 08:33

Hvis hannen tidligere har parret, kan det være at han venter på at det rigtige tidspunkt kommer.
Nogle hanhunde er meget drevne og kan godt finde ud af, hvornår det kan betale sig. Der er også nogle, der kun parrer sig indtil det har givet gevinst (befrugtningen er sket), så vil de heller ikke mere.
Nogle hunde har også smag, vil altså ikke parre sig med hvad som helst. (Der eksisterer vist også mænd der har det sådan.
Hvis det ikke er lykkedes inden 21. dagen så find en anden hanhund næste gang du vil forsøge.
Kunstig befrugtning er tilladt i hundeverdenen, men...............

Venlig hilsen

Pia Johnsen
www.entlebucher.dk

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-08-02 16:46

Nåh, det er jo nok for sent nu, løbetiden er jo nok overstået. Men de "professionelle" hundefolk ved, at det er vigtig for en heldig parring at hanhunden er tryg. Det skal altså foregå hjemme hos ham. Hanhundeejeren kan evt. holde på hunhunden og hjælpe hanhunden ind, hvis han altså er lidt interesseret. Men måske kan han bare ikke lide damen? Selvfølgelig er de vigtigt, at det er på den rigtige dag.

Kommentar
Fra : ninamayer

Dato : 05-08-02 01:05

Tak for alle svar!
Det viste sig at det rigtige tidspunkt ikke var kommet endnu !!
Tre dage efter min frustration (første hund, første parring!) vågnede han op med morgen ...BIIPPP på og jeg kunne ikke foretage mig andet end at ligge på alle 4 for at hjælpe ham ind, og berolige min lille guldklump der var noget overrasket over størrelsen !!! Jeg må indrømme at jeg fik dårlig samvittighed, for hun skreg meget højt første gang han .... og blev vidst forskrækket over situationen.
Nu venter vi spændt på blodprøven som skal tages d. 21/8.
Jeg er overrasket over alle de svar, det er rigtigt fedt med respons.
Nina.
P.S er der forresten nogen der er interesseret i westie hvalpe.

Godkendelse af svar
Fra : ninamayer

Dato : 05-08-02 01:05

Tak for alle svar!
Det viste sig at det rigtige tidspunkt ikke var kommet endnu !!
Tre dage efter min frustration (første hund, første parring!) vågnede han op med morgen ...BIIPPP på og jeg kunne ikke foretage mig andet end at ligge på alle 4 for at hjælpe ham ind, og berolige min lille guldklump der var noget overrasket over størrelsen !!! Jeg må indrømme at jeg fik dårlig samvittighed, for hun skreg meget højt første gang han .... og blev vidst forskrækket over situationen.
Nu venter vi spændt på blodprøven som skal tages d. 21/8.
Jeg er overrasket over alle de svar, det er rigtigt fedt med respons.
Nina.
P.S er der forresten nogen der er interesseret i westie hvalpe.