/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Diskettedrev til xp
Fra : johnan
Vist : 173 gange
200 point
Dato : 06-10-04 03:20

Jeg har købt en computer uden diskettedrev,hvordan installere jeg et drev på bundkortet samt skal der bruges en driver?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 06-10-04 03:32

hvis du vil have diskette drev så køber du en + tilhørende kabel
og på dit motherboard sider der et stik (som kun passer til det kabel )
som du sætter kablet ned i og så skal du sætte strøm kablet på diskette drevet

og du skal ikke bruge nogen driver for det kender windows selv

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 06-10-04 07:18

Hvis diskettedrevet ikke hvirker skal du prøve at vende kablet en omgang.
På harddisk og cd-rom drev skal den røde side af kables vendes mod strømstikket. Dette gælder ikke for diskette-drev.
Nogle gange er der et lille hak i enten bundkortets eller diskettedrevets stik så det kun kan passe på een måde.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 06-10-04 11:55

Nej der skal ikke installeret nogle driver hvis du skal have et nyt Diskettedrev i. Du sætter bare IDE kablet fra går fra bagsiden af diskettedrevet ned i bundkortet det skulle være lige til at det kun kan sidde et sted på bundkortet. Husk og vende det rigtig, der er kun to muligheder ;).
Men det er faktisk det. Der skal ikke installeres noget eller noget andet, det køre bare fra start hvis du har vendt IDE Kablet rigtigt :D.

Men held og lykke med det.

Kommentar
Fra : crazypaki

Dato : 07-10-04 12:35

Du sætter kablet på diskettedrevet...

Hvis drevet lyser GRØN konstant, så vend kablet om! (Den Grå)

DER SKAL IKKE INSTALLERES DRIVER! YeaH!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-10-04 03:34

Det er rigtigt at der ikke skal installeres en driver MEN.... du skal garanteret aktivere det i bios