/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problem fra skærmkort til tv
Fra : DJ_Puden
Vist : 433 gange
150 point
Dato : 05-10-04 18:03

Hej!

Jeg har købt og installeret et asus Radeon 9550 skærmkort med tv udgang til en af mine venner, så vi kunne se nogle dejlige divX film.

Alt fungerede fint og der var fin forbindelse mellem computeren og fjernsynet.
MEN!

Igår da vi havde gjort chipsne og colaen klar, ville vi sætte filmen på... Men billedet på fjernsynet er overhovedt ikke det samme som det plejede at være. Alle farverne var væk, eller det vil sige at de var helt mørke og slørede.
Har prøvet at hente nogle nye drivers, men det hjalp ikke.

Og det var altså fra den ene dag til den anden... Uden at der var nogen der pillede ved computeren.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-10-04 18:24

har i tjekket om Scar stikket er proppet ordentligt i. Eller om stikket i computeren har skubbet sig lidt.

Kører i Clone indstilling??

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 05-10-04 18:39

clone indstilling??

Der er ikke noget scartstik, da der er en indgang direkte i fjernsynet (Sony triniton TV)

Og ja, har prøvet at "ruske" lidt i ledningerne.

Vi har slet ik rørt noget af de lign. ting.

Fatter ik hva´faen der er sket...

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-10-04 18:46

nu skriver du nye drivere. Er det også på Pcèren der er problemer med farverne??

Clone er en indstilling fra Nvidia, hvor du køre en "clone" af dit skærm billede over på Tv. Ved ikke helt hvad den hedder på Radeon.

Hvis du bruger XP så prøv evt en systemgendannelse til den gang det var ok.

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 05-10-04 18:50

Nej, der er ingen problemer på computeren, kun på fjernynet.
Og det er Nvidia´s driver/opsætning jeg bruger.

Men jeg prøver lige med en systemgendannelse..

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 05-10-04 18:54

Hmm... Nå, det hjalp ik med en systemgannelse.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 05-10-04 19:38

prøv helt at slette den i system enheder, genstart og lad windows finde den på ny.

Kommentar
Fra : dikas

Dato : 06-10-04 17:47

Jeg har samme problem når jeg sætter min tv/out til bliver det kun kontraster....
Hmmm Jeg er sku også I Tvivel ..............