/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Bund Gas (Monza)..
Fra : Tha_T.I.M.C
Vist : 279 gange
25 point
Dato : 03-10-04 23:19

Jeg har et lille problem med min Monza.. det er når jeg skal køre, og så jeg giver fuld gas.. går den død efter et par sekunder.. men når jeg giver halv gas kan den sagtens køre.. hvad kan det være?.. og hvordan kan jeg fikse det?...

- Tim...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-10-04 23:34

Hvis den er hakket (på skørtet af stempelet), kan det være det.
Men det er typisk hvis den ikke får benzin nok i forhold til luft, derfor hvis den har kørt godt før, så er din dyse i karburatoren stoppet, ellers skal du have en størrer dyse. Det kan du også undersøge, for så vil den ikke tage det sidste gas, altså den kører lige stærkt om den får 3/4 del gas, eller fuld gas.
Det kan også skyldes der er utætheder, mellem topstykket og cylinderen, men typisk mellem cylinder og krumtaphus.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 04-10-04 09:09

Jeg er også enig med pallebhansen.

Hvis den ikke tager fuld gas med gas håndtaget i bund så skal du bruge større dysse. Det lyder som on den får for lidt benzin.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 04-10-04 10:17

Ja men hvis der ikke er ændret noget og fejlen er kommet snigende. Kan det også være så simpel som udskiftning af luftfilter, Eller rensning af gas nåls regulatoren den hvor dyssen er monteret.

MV.

Peter Jensen