/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
XP og Brænding!
Fra : silicon
Vist : 367 gange
180 point
Dato : 18-07-02 14:55

Jeg ved, at der har været mange spørgsmål vedr. dette emne, og jeg har prøvet alle løsninger uden held.
Problemet er, at hver gang jeg sætter Nero 5.5.9.0 til at brænde, fryser computeren totalt.
Jeg kører XP Pro, og HAR hentet brænder updates.. Desuden HAR jeg hentet ASPI 4.6 (Aspi4All)..
Det underlige er, at hvis jeg bruger XP's eget brænder prg. er der tilsyneladende ingen problemer, før den skal
til at "close disc", hvorefter computeren også fryser. Resultatet af disse brændinger er dog fint nok, idet cd'erne virker efter hensigten.
Jeg har en Traxdata CDRW4260PRO Scsi-brænder, som før har virket fint. Også i XP. Men pludselig gør den ikke!(?)
Er der nogen der kan hjælpe??

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-07-02 16:09

Spørg ZONKER, han ved alt

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 180 point
Dato : 18-07-02 17:20

Hej Silicon,

jeg har desvære gæster og derfor ikke den store mulighed for at skrive en ordenlig beskrivelse... men prøv at kigge på dette indlæg, under beskrivelsen omkring ForceASPI of så afprøv den...
http://www.kandu.dk/dk/spg/4691

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : silicon

Dato : 18-07-02 17:51

Efter at have kørt ForceASPI, sker der nøjagtigt det samme som tidligere.. Nero fryser på samme sted..

Kommentar
Fra : silicon

Dato : 18-07-02 18:40

Hej Strarup..
Jeg fik ForceASPI til at virke alligevel.. Jeg skulle bare afinstallere min brænder bagefter, og genstarte, så Windows fandt den igen..
Derefter virkede Nero ligesom i gamle dage..

Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : silicon

Dato : 18-07-02 18:41

Tak for svaret strarup.