/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fejlkode ved afspilning af DVD
Fra : bantam
Vist : 707 gange
200 point
Dato : 18-07-02 14:32

Hej alle
Jeg håber der er en der måske på forståeligt sprog kan hjælpe mig, da jeg ikke har spor forstand på teknik, og computere, men på min 1/2 år gamle pc er der DVD drev, og jeg har i dag fået min første DVD (musik), som jeg så ville afspille. Så pludselig stopper den og der kommer en fejlmedd. der siger:

Fejlkode 89020003
DVD pladen kan være beskadiget, således at afspilning forhindres.

Jeg blev skuffet og lukkede ned og prøvede så igen senere, så spillede den længere end før men pludselig kom fejlmedd. igen, så et eller andet er der jo galt.
Er det den DVD jeg har købt, der er defekt?, og skal returneres og byttes, eller er det hos mig der er noget galt, det undrer mig den ikke stopper samme sted, for hvis det er en ridse flytter den sig jo ikke.

Lige et tillægsspørgsmål (er sikkert dumt, men som sagt jeg er "dum" til det her) kan man afspille en DVD på sin normale CD afspiller så man så bare hører den som en alm. CD skive.

På forhånd tak til alle der vil hjælpe.

Med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : trixster

Dato : 18-07-02 14:43

Hej Bantam

Hvilket drev og hvad for et program bruger du til at afspille DVD'en ??

Du kan ikke afspile en DVD i et normalt cd-rom drev ej heller ikke i en normal cd spiller.

Mvh
Trix

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 18-07-02 15:37

Hej Trixter

Jeg ved ikke hvad du mener med drev PC´er "født" med dvd drev, jeg har nogle nr der siger NEC ROM 5800A men det er vel ikke det du mener.

Programmet hedder POWER DVD

Men den kan jo også sagtens afspille ind til den fejlkode kommer.

MVH
bantam

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-07-02 19:14

Er der ridser på DVD'en ?
Har du mulighed for at teste den DVD som laver fejl i en anden DVD afspiller ? hvis fejlen er der stadigvæk er det DVD'en det er galt med eller ligger fejlen lokalt !

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 18-07-02 19:39

Jeg har ingen mulighed for at tjekke den på en anden afspiller, men nu har jeg skrevet til firmaet at den er defekt og skal byttes, og hvis de ikke vil det bruger jeg min 14dgs. returret.

med venlig hilsen
bantam

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 200 point
Dato : 18-07-02 21:05

ok. held og lykke til.

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 18-07-02 21:10

Ja, der er jo ingen grund til at få flere svar, så hermed slut.

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-07-02 21:12

hej Bantam,

hvis der ikke er ridser i din DVD-skive, ka' der muligvis være 2 andre årsager til problemet...
DMA eller ASPI...

ved du hvilket bundkort du kører med?
og er det Win XP du bruger?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 18-07-02 21:30

Hej Strarup

Jeg troede ikke, der kom flere svar men tak for det.

i håndbogen for min pc står blot dette
Packard Bells motherboard type Explorer

Det er win me jeg kører med

med venlig hilsen
bantam

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-07-02 22:01

Bantam hvis det ikke er løsningen har jeg 200 point klar til dig... Sig lige til.

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 19-07-02 07:43

Hej bantam!
Har du Power DVD på licens eller som prøveversion. Prøveversionen kan nemlig kun spille i nogle minutter.
Min computer er født med DVD-drev, men softwaren var ikke præinstalleret.
Den ligger dog på en CD, der fulgte med computeren (InterVideo WinDVD).