/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
ASUS A7V333 + SCSI
Fra : Dirty_Gartner
Vist : 498 gange
20 point
Dato : 18-07-02 13:21

Jeg kan ikke få mit ASUS A7V333 RAID mobo til at finde mit SCSI kort. Et ASUS PCI-SC200. Samtlige determineringer sidder som de skal. Funger fint i min gamle maskine. Har prøvet med et andet SCSI kort, men heller ikke dette kan A7V333 finde. Hvorfor ikke?!?!!!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-07-02 13:36

Hej Dirty,

Hvilken version af Windows bruger du? (hvis du bruger Windows)

Har du opdateret til de sidste nye VIA4in1 drivers? -->
http://www.viaarena.com/?PageID=2

evt. denne med RAID? -->
http://www.viaarena.com/?PageID=66

har du ASPI på PC'en?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Dirty_Gartner

Dato : 18-07-02 14:24

Jeg vil installere WinXP på dunken men idet mit scsi kort ikke kan findes kan jeg ikke boote op på WinXP cd'en og derfor ikke installere et OS på maskinen. Mit problem ligger i at scsi kortet ikke findes under boot af maskinen/optælling af enheder i maskinen. Jeg fatter intet da jeg har sat boot rækkefølgen til SCSI, IDE HDD, Floppy i BIOS'en. Jeg har opgraderet BIOS til version 1008 men heller ikke dette hjælper.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 20 point
Dato : 21-07-02 03:53

Hej Dirty,

det lyder godt nok noget underligt...

jeg ved ikke om denne "Scsitool Boot Disk"... måske kunne være en hjælp til problemet... -->
http://www.nu2.nu/bootdisk/scsitool/

hvis den ikke understøtter dine SCSI kort, ka' du prøve at følge anvisninger der er beskrevet til at lave Bootdisketten... og evt. hente de filer du har brug for, til dit ASUS PCI-SC200 scsi kort... her under... "PCI-SC200, PCI-SC875"... -->
http://www.asus.com.tw/download/mbdriver/mb-scsi.htm#s11
være nogle filer til det... jeg ved ikke om du allerede har afprøvet dem...
men umiddelbart ser der ikke ud til at være nævnt noget omkring XP mht. til understøttelse af filerne... men det er jo ikke ensbetydende med at de ikke sku' funke under XP...
Men hvis du putter dem på BOOTdisketten, ku' der jo være en mulighed for at den ku' få fat på CD-drevet... og så installere XP...

jeg går ud fra at det er fordi du har et SCSI CD-rom, at du har et problem... hvis det ikke er det må du lige sige til...

hvad hedder dit andet SCSI kort?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Dirty_Gartner

Dato : 23-07-02 18:17

Har fået has på lortet. Tak for din hjælp, Strarup! Har lånt et IDE cd-drev til at installere WinXP. Så jeg må vente til at ASUS får fingeren ud og laver en BIOS update der ved hvad SCSI er for noget.

Godkendelse af svar
Fra : Dirty_Gartner