/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Diskket Drev ????
Fra : amc
Vist : 359 gange
50 point
Dato : 01-10-04 13:03

Min pc søger hele tiden på mit Diskkete drev kan man ikke slå det fra

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 01-10-04 13:11

Var det ikke bedre at finde ud af hvorfor den gør det?

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 01-10-04 13:20

Hej AMC

Helt som Hansen 9 skriver - find ud af hvorfor den gør det.

Typiske ting ville være:
a) du har haft gemt et dok. på A:\ drevet, og linket søger efter det hver gang ved opstart
b) din antivirus leder efter en diskette hver gang den starter
c) genveje til noget som lå på dit A;\ drev er der stadig på skrivebordet, og aktiveres ved opstart
og mange flere - fyld selv ud

Lars

Kommentar
Fra : amc

Dato : 01-10-04 13:20

Jo men hvordan

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 01-10-04 13:24

Prøv evt. at sætte en formateret diskette i drevet. Så holder den muligvis op - eller fortæller hvad den leder efter.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 01-10-04 13:32

Hej AMC

Hvis du kører Norton antivirus, skal du ændre settings til at den ikke scanner A:\drev ved opstart = så er den del fjernet

Hvis du har dokumenter gemt på A:\drevet skal du gå i menuen START - DOKUMENTER og hj. klik RYD OVERSIGT = så er dine genveje til de sidst åbenede dok. fjernet

PÅ skrivebordet fjerner du alle dine genveje til programmer/filer etc. som ligger på A:\ drevet.

Hvis den så stadig fortsætter, så gør som Hansen9 siger - smid en blank formatteret diskettet i drevet.

Lars

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 01-10-04 18:36

Du skal bare sette en disk i drevet og dir. det og så lukke det ned og gå i c: drevet,så søker den ikke mer.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 50 point
Dato : 01-10-04 18:57

som larsfrohn skriver først, du har læst, eller gemt noget fra et drev.
det første du kan gøre er at rydde oversigten over tidligere åbnede dokumenter.
h.klik på i bunden på din menulinie(procseslinie), vælg egenskaber , vælg fanebladet avanceret,
tryk på ryd oversigt over tidligere åbnede dokumenter. det hjælper måske.
Ellers skal du åbne det program, som du tænker at du har brugt til at skrive med og sikkert har gemt til diskette fra.
hvis det eks er wordpad, så husker den de sidste par åbne dok. du skriver nu et nyt dok og gemmer det (ikke på diskette)
gør det et par gange, nu er det som, du gemte på diskette kommet ud af listen.

Godkendelse af svar
Fra : amc

Dato : 04-10-04 08:29

Tak for svaret natmaden.