/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Bundkort og strømforsuning
Fra : dennis85k8
Vist : 894 gange
50 point
Dato : 01-10-04 09:09

Jeg har købt et nyt bundkort og ville høre om jeg kunne bruge min gamle strømforsuning fra en pensium 2?

Kommentar
Fra : nullerfras

Dato : 01-10-04 09:17

hvis du også har købt ny cpu ville jeg ikke spare de 300.- på en ny strømforsyning,, den du har fra din gamle pentium II er sikkert ikke på mere end 150W,,

M.V.H nullerfras

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-04 09:22

Ja det kan du udemærket, men hvis den er under 250W kan det knibe med at forsyne en computer der er proppet med flere harddiske og cd/dvd drev. Men er den på 300W i udgangseffekt, er der slet ingen problemer, da det er dagens standard.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : nyfigen

Modtaget 50 point
Dato : 01-10-04 11:05

Dagens standard for strømforsyning og bundkort er ATX, så hvis din gl. strømforsyning er ATX kan den bruges - dog forudsat at den giver watt nok (helst 300 W)

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 01-10-04 13:09

Hej Dennis85k8

Nu skriver du ikke om du har købt et P-IV bundkort eller et AMD bundkort. Hvis det er til AMD vil din gamle strømfordyning som er til ATX kunne bruges, men er det til P-IV skal der være et 12V processor strømudtag = no go.

Og helt ærligt, med en P-II strømforsyning som har et par år eller 4 på bagen, ville jeg ikke spare de 185 kr. for en ny 300W strømforsyning. Det villle sgu være ærgeligt at du fik det hele samlet, og så stod strømmen af efter 3 uger, hvorefter du skal skille det ad igen

Lars

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-10-04 16:11

http://www.datatelpartner.dk/catalog/default.php?cPath=8
ville ikke spare de penge det koster på en nyt strømforsyning eller evt kabbinet (hvis det gamle var mere end 2 år) som lars sige

Godkendelse af svar
Fra : dennis85k8

Dato : 11-01-05 21:10

Tak for svaret nyfigen.